BURMISTRZ GMINY I MIASTA
W GRYFOWIE ŚLĄSKIM
59-620 Gryfów Śląski ul. Rynek 1
tel. (0-75) 7811257
tel / fax (0-75) 7813916
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA:
” Wykonanie remontu kapitalnego mostu drogowego nad potokiem Olszówka w ciągu drogi gminnej (dz.Nr.415) w miejscowości Ubocze ”.
(postępowanie przeprowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych – tekst jednolity Dz.U. Nr 164 z 2006 r. poz.1163)
Zatwierdza do stosowania
Gryfów Śląski, dnia ............................................
ROZDZIAŁ I
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Wspólny Słownik Zamówień:
45221100 - 3 – Roboty budowlane w zakresie budowy mostów
45221111 – 3 – Mosty drogowe
45221119 – 9 – Renowacja mostów
” Wykonanie remontu kapitalnego mostu drogowego nad potokiem Olszówka w ciągu drogi gminnej (dz.Nr.415) w miejscowości Ubocze ”
Zakres robót do wykonania:
Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze,
Wzmocnienie przyczółków i filarów,
Przygotowanie i montaż dźwigarów,
Elementy wyposażenia,
Roboty wykończeniowe;
Szczegółowy zakres zawarty jest w przedmiarze robót i projekcie budowlanym mostu drogowego nad potokiem Olszówka w ciągu drogi gminnej (dz.Nr.415) w miejscowości Ubocze .
ROZDZIAŁ II
INSTRUKCJA DLA OFERENTÓW:
1. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oferta musi zawierać następujące dokumenty, potwierdzające spełnienie przez oferenta wymaganych warunków:
a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY;
b) podpisane „OŚWIADCZENIE OFERENTA” o spełnieniu warunków określonych w art. 22 i nie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy;
c) wypełniony i podpisany formularz „CENA I TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA” stanowiące załącznik Nr 2 do formularza ofertowego;
d) wypełniony i podpisany formularz „DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE” stanowiące załącznik Nr 3 do formularza ofertowego:
referencje potwierdzające wykonanie zadań, związanych z budową i remontami mostów drogowych za okres ostatnich 3 lat
uprawnienia kierownika budowy i zaświadczenie o przynależności do izby zawodowej
3. W ofercie należy uwzględnić koszty związane z zajęciem pasa drogowego (drogi powiatowej Nr 2298) na czas wykonywania robót;
4. Sposób przygotowania ofert:
Oferta musi spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych oraz następujące wymogi:
a) dokumenty określone w p.2 instrukcji winny być sporządzone zgodnie z załączonymi wzorcami,
b) odpowiedzi muszą być udzielone na wszystkie pytania zawarte we wzorcach,
c) wszystkie dokumenty należy zaopatrzyć w pieczęć i podpis oferenta lub osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Upoważnienie należy dołączyć do dokumentów,
d) ewentualne poprawki w ofercie należy omówić w uwadze, zaopatrzonej własnoręcznym podpisem oferenta lub osoby upoważnionej. Poprawki cyfr i liczb pisać wyrazami.
e) Ofertę należy umieścić w kopercie zamkniętej (opieczętowanej lub lakowanej) w taki sposób, aby nie budziło to żadnych wątpliwości co do możliwości jej wcześniejszego otwarcia lub ujawnienie treści oferty przez osoby nieupoważnione,
f) Na kopercie należy umieścić nazwę i adres zamawiającego tj.:
Burmistrz Gminy i Miasta
Rynek 1
59-620 Gryfów Śląski
oraz napis:
OFERTA NA
„Kapitalny remont mostu drogowego nad potokiem Olszówka w ciągu drogi gminnej (dz.Nr.415) w miejscowości Ubocze .”
1. Wykonawca zlecone prace wykona zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami techniczno- budowlanymi.
2. Wymagania dotyczące wadium:
Wadium zostało ustalone w wysokości : 9.000 zł.
Wadium może być wnoszone :
* w pieniądzu,
* poręczeniach bankowych,
* gwarancjach bankowych
* gwarancjach ubezpieczeniowych,
*poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. Nr 109, poz.1158 oraz z 2002 r.Nr 25,poz.253, Nr 66, poz.596 i Nr 216,poz 1824).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443
zwrot wadium nastąpi przelewem zgodnie z art.46.1 – Prawa zamówień Publicznych;
3. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości - 3% ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy zgodnie z art.148.1 Prawa Zamówień Publicznych.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443. Wniesione wadium zostanie zaliczone na poczet zabezpieczenia. Zwrot zabezpieczenia w terminie 30dni od dnia wykonania zamówienia. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekroczyć 30% wysokości zabezpieczenia.
5. Pożądany termin realizacji zamówienia: do 31 lipca 2007 r.
6. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty minimum 5lat.
7. Istotne postanowienia umowy: (projekt umowy w załączeniu).
8. Opis kryteriów wyboru wraz ze sposobem obliczania wartości punktowej oferty:
a) Kryteria oceny ofert:
cena brutto (wraz z podatkiem VAT) ..................... - ..................... znaczenie 100%
b) Sposób obliczenia wartości punktowej ofert:
za cenę:
ustala się dla każdej oferty cenę brutto;
Oferta o najniższej cenie otrzymuje najwyższą ilość punktów tj.100 pp
Pozostałe oferty otrzymują punktację wg wzoru:
Cena najniższa x 100%= ilość pp za cenę
Cena oferty
9. Osobą uprawnioną do kontaktów z oferentami jest: inspektor ds. drogownictwa
Piotr Sajda w Urzędzie Gminy i Miasta, 59-620 Gryfów Śląski, pok. Nr 12 tel.(0-75)7811257 lub fax (0-75)7813916
10. Miejsce i termin składania ofert:
Urząd Gminy i Miasta
Rynek 1
pok. Nr 13 (sekretariat) w godz. 8.00-15.00
codziennie od poniedziałku do piątku
Ostateczny termin składania ofert upływa w dniu 15 lutego 2007 roku do godz.10.00.
11. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Urząd Gminy i Miasta
ul. Rynek 1
59-620 Gryfów Śląski
Sala Narad (parter)pokój nr 2
w dniu 16 lutego 2007 roku o godz.10:00
12. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert:
a) Przetarg odbywa się wg procedury zawartej w ustawie Prawa Zamówień Publicznych,
b) Rozpoczęcie przetargu odbywa się w miejscu i czasie wskazanym w niniejszej specyfikacji,
c) Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, z tym że dzień w którym upływa termin składania ofert, jest dniem otwarcia,
d) Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
e) Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców oraz informacje dotyczące ceny, terminów wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
f) Informacje, o których mowa w pkt. d) i e) przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek,
g) Komisja dokonuje oceny ofert pod względem spełnienia warunków formalnych oraz wg kryteriów i zasad określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
h) Komisja dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty i sporządza protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
i) Protokół wraz z załącznikami jest jawny.
j) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione. Wykonawca nie może zastrzec informacji, których mowa w art.86 ust. 4;
k) O wyniku przetargu Zamawiający powiadamia na piśmie wszystkich oferentów którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia. W ogłoszeniu wskazuje się firmę ( nazwa- nazwisko) i adres tego, którego wybrano oraz cenę.
13. Wobec treści ogłoszenia o zamówienia, czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść pisemny protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia,
Protest dotyczący treści ogłoszenia i postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się w terminie 7 dni od zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej lub na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych. W przypadku wniesienia protestu zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.
14. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
15. W przypadku wystąpienia zamówienia uzupełniającego - zamówienie zostanie udzielone zgodnie z art.67 ust. 1 pkt. 6 i 7;
16. Oferent którego wybrano obowiązany jest do zgłoszenia się celem zawarcia umowy.
Sporządził – Piotr Sajda, tel. (075) 7811257
FORMULARZ OFERTOWY
Nazwa oferenta ( nazwa firmy - nazwisko właściciela):..............................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Siedziba oferenta:
Nr NIP - REGON:
Nr telefonu - faxu:
składa ofertę dla Burmistrza Gminy i Miasta w Gryfowie Śl. ul. Rynek 1 w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:
1.Oświadczam, że zapoznałem się z warunkami przystąpienia do przetargu określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i nie wnoszę do nich zastrzeżeń oraz uzyskałem niezbędne informacje do przygotowania oferty..
2.Oświadczam, że załączony do specyfikacji projekt umowy został przeze mnie zaakceptowany i zobowiązuję się w przypadku wyboru mojej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Do niniejszej oferty załączam wymagane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia następujące dokumenty:
-Załącznik Nr 1 - "Oświadczenie oferenta"
-Załącznik Nr 2 - "Cena i termin realizacji zamówienia"
- Załącznik Nr 3 - "Doświadczenie zawodowe"
-................................................................................
- ...........................................................................
- ............................................................................
Podpis oferenta
Pieczęć
Data:
CENA I TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA (zał. Nr 2 do oferty)
CENA:
netto bez podatku VAT cyfrowo -
słownie -
Podatek VAT % cyfrowo -
słownie -
Brutto cyfrowo -
Słownie -
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA : wymagany - do 31 lipca 2007 r.
OKRES UDZIELONEJ GWARANCJI ……………………
Podpis oferenta
Pieczęć
Data:
Załącznik Nr 3
do " Formularza ofertowego"
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Wykaz zrealizowanych prac o podobnym charakterze:
Informuję, że w okresie ostatnich dwóch lat firma moja realizowała następujące prace o podobnym charakterze jak ta będąca przedmiotem postępowania:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lp. Miejsce realizacji Zakres realizacji Koszt wykonania Termin realizacji
( od - do )
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W załączeniu przedkładam:
Podpis oferenta
Pieczęć
Data:
OŚWIADCZENIE OFERENTA (zał. Nr 1 do formularza ofertowego)
Zgodnie z art. 22 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (Dz. U. z dnia 29 stycznia 2004 r. Nr 19, poz. 177 z p. zm.)
FIRMA .......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
OŚWIADCZA, iż:
1) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych, który brzmi:
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę niewykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonywania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenia zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt. 2 lub art. 67 ust. 1 pkt. 1 i 2;
2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3;
4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania z ofertą.
Przeciw osobom wymienionym w Krajowym Rejestrze Sądowym nie jest prowadzone postępowanie.
Zapoznaliśmy się ze Specyfikacją i nie wnosimy do niej żadnych zastrzeżeń.
Po zapoznaniu się z treścią art. 24 Ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r., oświadczam, że nie istnieją żadne okoliczności wykluczające reprezentowaną przeze mnie firmę z ubiegania się o zamówienia publiczne.
................................................
(czytelny podpis osoby
reprezentującej firmę