BURMISTRZ GMINY I MIASTA
W GRYFOWIE ŚLĄSKIM
59-620 Gryfów Śląski ul. Rynek 1
tel. (0-75) 7811257
tel / fax (0-75) 7813916
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA:
” Wykonanie remontu kapitalnego mostu drogowego nad potokiem Olszówka w ciągu drogi gminnej (dz.Nr.415) w miejscowości Ubocze ”.
(postępowanie przeprowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych – tekst jednolity Dz.U. Nr 164 z 2006 r. poz.1163)
Gryfów Śląski, luty 2007 r.
ROZDZIAŁ I
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Wspólny Słownik Zamówień:
45221100 - 3 – Roboty budowlane w zakresie budowy mostów
45221111 – 3 – Mosty drogowe
45221119 – 9 – Renowacja mostów
” Wykonanie remontu kapitalnego mostu drogowego nad potokiem Olszówka w ciągu drogi gminnej (dz.Nr.415) w miejscowości Ubocze ”
Zakres robót do wykonania:
Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze,
Wzmocnienie przyczółków i filarów,
Przygotowanie i montaż dźwigarów,
Elementy wyposażenia,
Roboty wykończeniowe;
Szczegółowy zakres zawarty jest w przedmiarze robót i projekcie budowlanym mostu drogowego nad potokiem Olszówka w ciągu drogi gminnej (dz.Nr.415) w miejscowości Ubocze .
ROZDZIAŁ II
INSTRUKCJA DLA OFERENTÓW:
1. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oferta musi zawierać następujące dokumenty, potwierdzające spełnienie przez oferenta wymaganych warunków:
a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY;
b) podpisane „OŚWIADCZENIE OFERENTA” o spełnieniu warunków określonych w art. 22 i nie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy;
c) wypełniony i podpisany formularz „CENA I TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA” stanowiące załącznik Nr 2 do formularza ofertowego;
d) wypełniony i podpisany formularz „DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE” stanowiące załącznik Nr 3 do formularza ofertowego:
referencje potwierdzające wykonanie zadań, związanych z budową i remontami mostów drogowych za okres ostatnich 3 lat
uprawnienia kierownika budowy i zaświadczenie o przynależności do izby zawodowej
3. W ofercie należy uwzględnić koszty związane z zajęciem pasa drogowego (drogi powiatowej Nr 2298) na czas wykonywania robót;
4. Sposób przygotowania ofert:
Oferta musi spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych oraz następujące wymogi:
a) dokumenty określone w p.2 instrukcji winny być sporządzone zgodnie z załączonymi wzorcami,
b) odpowiedzi muszą być udzielone na wszystkie pytania zawarte we wzorcach,
c) wszystkie dokumenty należy zaopatrzyć w pieczęć i podpis oferenta lub osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Upoważnienie należy dołączyć do dokumentów,
d) ewentualne poprawki w ofercie należy omówić w uwadze, zaopatrzonej własnoręcznym podpisem oferenta lub osoby upoważnionej. Poprawki cyfr i liczb pisać wyrazami.
e) Ofertę należy umieścić w kopercie zamkniętej (opieczętowanej lub lakowanej) w taki sposób, aby nie budziło to żadnych wątpliwości co do możliwości jej wcześniejszego otwarcia lub ujawnienie treści oferty przez osoby nieupoważnione,
f) Na kopercie należy umieścić nazwę i adres zamawiającego tj.:
Burmistrz Gminy i Miasta
Rynek 1
59-620 Gryfów Śląski
oraz napis:
OFERTA NA
„Kapitalny remont mostu drogowego nad potokiem Olszówka w ciągu drogi gminnej (dz.Nr.415) w miejscowości Ubocze .”
1. Wykonawca zlecone prace wykona zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami techniczno- budowlanymi.
2. Wymagania dotyczące wadium:
Wadium zostało ustalone w wysokości : 9.000 zł.
Wadium może być wnoszone :
* w pieniądzu,
* poręczeniach bankowych,
* gwarancjach bankowych
* gwarancjach ubezpieczeniowych,
*poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. Nr 109, poz.1158 oraz z 2002 r.Nr 25,poz.253, Nr 66, poz.596 i Nr 216,poz 1824).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443
zwrot wadium nastąpi przelewem zgodnie z art.46.1 – Prawa zamówień Publicznych;
3. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości - 3% ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy zgodnie z art.148.1 Prawa Zamówień Publicznych.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443. Wniesione wadium zostanie zaliczone na poczet zabezpieczenia. Zwrot zabezpieczenia w terminie 30dni od dnia wykonania zamówienia. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekroczyć 30% wysokości zabezpieczenia.
5. Pożądany termin realizacji zamówienia: do 31 lipca 2007 r.
6. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty minimum 5lat.
7. Istotne postanowienia umowy: (projekt umowy w załączeniu).
8. Opis kryteriów wyboru wraz ze sposobem obliczania wartości punktowej oferty:
a) Kryteria oceny ofert:
cena brutto (wraz z podatkiem VAT) ..................... - ..................... znaczenie 100%
b) Sposób obliczenia wartości punktowej ofert:
za cenę:
ustala się dla każdej oferty cenę brutto;
Oferta o najniższej cenie otrzymuje najwyższą ilość punktów tj.100 pp
Pozostałe oferty otrzymują punktację wg wzoru:
Cena najniższa x 100%= ilość pp za cenę
Cena oferty
9. Osobą uprawnioną do kontaktów z oferentami jest: inspektor ds. drogownictwa
Piotr Sajda w Urzędzie Gminy i Miasta, 59-620 Gryfów Śląski, pok. Nr 12 tel.(0-75)7811257 lub fax (0-75)7813916
10. Miejsce i termin składania ofert:
Urząd Gminy i Miasta
Rynek 1
pok. Nr 4 (sekretariat) w godz. 8.00-15.00
codziennie od poniedziałku do piątku
Ostateczny termin składania ofert upływa w dniu 15 lutego 2007 roku do godz.10.00.
11. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Urząd Gminy i Miasta
ul. Rynek 1
59-620 Gryfów Śląski
Sala Narad (parter)pokój nr 2
w dniu 16 lutego 2007 roku o godz.10:00
12. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert:
a) Przetarg odbywa się wg procedury zawartej w ustawie Prawa Zamówień Publicznych,
b) Rozpoczęcie przetargu odbywa się w miejscu i czasie wskazanym w niniejszej specyfikacji,
c) Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, z tym że dzień w którym upływa termin składania ofert, jest dniem otwarcia,
d) Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
e) Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców oraz informacje dotyczące ceny, terminów wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
f) Informacje, o których mowa w pkt. d) i e) przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek,
g) Komisja dokonuje oceny ofert pod względem spełnienia warunków formalnych oraz wg kryteriów i zasad określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
h) Komisja dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty i sporządza protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
i) Protokół wraz z załącznikami jest jawny.
j) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione. Wykonawca nie może zastrzec informacji, których mowa w art.86 ust. 4;
k) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawców, których oferty zostały odrzucone i którzy zostali wykluczeni z postępowania o zamówienie. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń w swojej siedzibie informację o wyborze najkorzystniejszej
oferty, podając nazwę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie wyboru.
13. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy można wnieść pisemny protest do zamawiającego.
14. Protest wnosi się zgodnie z art. 180 ust. 2 i 3 Prawa Zamówień Publicznych.
15. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
16. W przypadku wystąpienia zamówienia uzupełniającego - zamówienie zostanie udzielone zgodnie z art.67 ust. 1 pkt. 6 i 7. Zamówienie uzupełniające może dotyczyć wyłącznie robót rozbiórkowych i przygotowawczych oraz wykończeniowych.
17. Oferent którego wybrano obowiązany jest do zgłoszenia się celem zawarcia umowy.
Sporządził – Piotr Sajda, tel. (075) 7811257