BURMISTRZ GMINY I MIASTA
W GRYFOWIE ŚLĄSKIM
59-620 Gryfów Śl. ul. Rynek 1
tel. (075) 78 11256
tel/fax (075) 7813916
SECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA:
Wymiana nawierzchni chodników w Gryfowie Śląskim w ulicach
Wojska Polskiego, Lwowska .
(postępowanie przeprowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych Dz.U. Nr 19 poz.177 z póź.zm.)
Zatwierdza do stosowania
Gryfów Śl. lipiec 2006 rok
ROZDZIAŁ I
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Wspólny Słownik Zamówień Publicznych
45233140-2 – Roboty drogowe
45233142-6 – Roboty w zakresie naprawy dróg
45233222-1 – roboty w zakresie chodników
Wymiana nawierzchni chodników w Gryfowie Śląskim
w ulicach Wojska Polskiego, Lwowska ,
Zakres robót do wykonania:
Ul.Wojska Polskiego,
Rozebranie chodników z płyt betonowych 35x35x5cm na podsypce piaskowej - m2 180,30
Ręczne rozebranie nawierzchni wjazdów z mieszanki mineralno – bitumicznych wyrównawczych gr.3cm - m2 29,81
Ręczne rozebranie nawierzchni wjazdu z betonu - m2 12,00
Rozebranie nawierzchni wjazdów z kostki betonowej na podsypce piaskowej –
m2 9,00
Rozebranie krawężników betonowych 15x30 cm na podsypce cemontowo – piaskowej - m140,00
Rozebranie obrzeży 8 x 30 cm na podsypce piaskowej - m 129,60
Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gr.kat.III-IV gł.20 cm - m2 255,15
Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gr.kat.III-IV gł.20 cm za każde dalsze 5 cm głębokości m2 255,15
Ręczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gr.kat.III-IV m2 255,15
Ława pod krawężniki drogowe i obrzeża chodnikowe –betonowa zwykła m3 12,684
Krawężniki wystające o wym.15x30 na podsypce cem-piaskowej,obniżone w miejscach wyznaczonych wjazdów m 140,00
Obrzeża betonowe o wym.30x8 cm na podsypce cem.piask.z wypełnienie spoin zapr.cementową m 155,75
Ręczne zagęszczenie warstwy odsączającej w korycie i na poszerzeniach – gr.warstwy 10 cm m2 243,30
Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna gr.15 cm m2 243,30
Chodnik z kostki betonowej POLBRUK gr 6 cm na podsypce piaskowej gr 50 mm z wypełnieniem spoin piaskiem m2 197,00
Wjazdy bramowe z kostki betonowej gr.80mm na podsypce piaskowej gr 50mm z wypełnieniem spoin piaskiem m2 46,30
Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno-asfaltowa - - uzupełnienie nawierzchni jezdni przy krawężniku t 1,75
Regulacja pionowa studzienek dla kratek ściekowych ulicznych szt 1
Regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych szt 1
Ul. Lwowska
Wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami przedsiębiernymi 0,40m3 na odkład w gr.kat.III-IV m3 54,40
Mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości o gł.30 cm grunt kat.III-IV (80%całości) m2 176
Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gr.kat.III-IV gł.25 gr.kat III-IV m2 44
Wywóz ziemi samochodami samowyład.na odl.5 km m3 120,40
Wykonanie rowka pod krawężnik m 150
Krawężniki wystające o wym.15x30 na podsypce cem-piaskowej spoiny wypełnione zaprawą m 150
Obrzeża betonowe o wym.30x8 x 100 na podsypce cem.piask.z wypełnienie spoin zapr.cementową m 115
Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna gr.12 cm m2 180
Wykonanie podsypki piaskowej gr.3 cm m2 180
Chodnik z kostki betonowej POLBRUK gr 6 cm szarej na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem m2 165
Chodnik z kostki betonowej POLBRUK gr 8 cm czerwonej na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem m2 15
Wykonanie remontu nawierzchni bitumicznej przy krawężniku t 3,5
ROZDZIAŁ II
INSTRUKCJA DLA OFERENTÓW
1. Każdy oferent może złożyć ofertę na jedno zadanie lub na wszystkie .
Kosztorys ofertowy powinien być sporządzony na każde zadanie.
2. Oferta musi zawierać następujące dokumenty, potwierdzające spełnienie przez oferenta wymaganych warunków:
a) wypełniony podpisany formularz ofertowy,
b) podpisane „OŚWIADCZENIE OFERENTA” o spełnieniu warunków określonych w art. 22 i nie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy
c) wypełniony i podpisany formularz „CENA I TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA” stanowiące załącznik Nr 2 do formularza ofertowego
d) wypełniony i podpisany formularz „DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE” stanowiące załącznik Nr 3 do formularza ofertowego
referencje
uprawnienia
Sposób przygotowania ofert:
Oferta musi spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2006 roku Prawo Zamówień Publicznych oraz następujące wymogi:
a) dokumenty określone w p.2 instrukcji winny być sporządzone zgodnie z załączonymi wzorcami,
b) odpowiedzi muszą być udzielone na wszystkie pytania zawarte we wzorcach,
c) wszystkie dokumenty należy zaopatrzyć w pieczęć i podpis oferenta lub osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Upoważnienie należy dołączyć do dokumentów,
d) ewentualne poprawki w ofercie należy omówić w uwadze, zaopatrzonej własnoręcznym podpisem oferenta lub osoby upoważnionej. Poprawki cyfr i liczb pisać wyrazami.
e) Ofertę należy umieścić w kopercie zamkniętej (opieczętowanej lub lakowanej) w taki sposób, aby nie budziło to żadnych wątpliwości co do możliwości jej wcześniejszego otwarcia lub ujawnienie treści oferty przez osoby nieupoważnione,
f) Na kopercie należy umieścić nazwę i adres zamawiającego tj.:
Burmistrz Gminy i Miasta
Rynek 1
59-620 Gryfów Śl.
oraz napis:
OFERTA NA
„chodniki ”
1. Wykonawca zlecone prace wykona zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami techniczno- budowlanymi.
2. Wymagania dotyczące wadium:
Wadium zostało ustalone w wysokości : 1.000,00 zł.
Wadium może być wnoszone :
* w pieniądzu,
* poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
* gwarancjach bankowych
* gwarancjach ubezpieczeniowych,
*poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. Nr 109, poz.1158 oraz z 2002 r.Nr 25,poz.253, Nr 66, poz.596 i Nr 216,poz 1824).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443 zwrot wadium nastąpi przelewem zgodnie z art.46.1 – Prawa zamówień Publicznych
3. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości – 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy zgodnie z art.148.ust.1 i ust.2 Prawa Zamówień Publicznych ( Dz.U. Nr 19 z dnia 29 stycznia 2004r. z późn.zm.).
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443.
Wniesione wadium zostanie zaliczone na poczet zabezpieczenia.
Zwrot zabezpieczenia – w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia.
Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekroczyć 30 % wysokości zabezpieczenia.
3. Termin realizacji zamówienia: .do 30 wrzesnia 2006
4. Istotne postanowienia umowy: (projekt umowy w załączeniu)
5. Opis kryteriów wyboru wraz ze sposobem obliczania wartości punktowej oferty:
a) Kryteria oceny ofert:
cena brutto (wraz z podatkiem VAT) - znaczenie 80%
b) Sposób obliczenia wartości punktowej ofert:
za cenę:
ustala się dla każdej oferty cenę brutto;
Oferta o najniższej cenie otrzymuje najwyższą ilość punktów tj.100 pp
Pozostałe oferty otrzymują punktację wg wzoru:
Cena najniższa
Cena oferty x 100%= ilość pp za cenę
Termin - znaczenie 20 %
c) sposób obliczenia wartości punktowej oferty
* za termin
ustala się :
oferta o najkrótszym terminem otrzymuje najwyższą ilość punktów tj.100 pp
pozostałe oferty otrzymują punktacje wg wzoru:
termin najkrótszy
termin oferty x 100 % = ilość pp za termin
6. Osobą uprawnioną do kontaktów jest:
Palmira Eckert w Urzędzie Gminy i Miasta 59-620 Gryfów Śl. pok. Nr 12 tel. 075 7811256 lub fax 075 7813916
7. Miejsce i termin składania ofert:
Urząd Gminy i Miasta
Rynek 1
pok. Nr 13 (sekretariat) w godz. 8-15,00 codziennie
od poniedziałku do piątku
Ostateczny termin składania ofert upływa w dniu 18 lipca 2006 roku do godz.10.00.
8. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Urząd Gminy i Miasta
Ul. Rynek 1
59-620 Gryfów Śl.
Sala Narad (parter)
w dniu 18 lipca 2006 roku o godz.11
9. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert:
a) Przetarg odbywa się wg procedury zawartej w ustawie Prawa Zamówień Publicznych,
b) Rozpoczęcie przetargu odbywa się w miejscu i czasie wskazanym w niniejszej specyfikacji,
c) Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, z tym że dzień w którym upływa termin składania ofert, jest dniem otwarcia,
d) Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
e) Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców oraz informacje dotyczące ceny, terminów wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
f) Informacje, o których mowa w pkt. d i e przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek,
g) Komisja dokonuje oceny ofert pod względem spełnienia warunków formalnych oraz wg kryteriów i zasad określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
h) Komisja dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty i sporządza protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
i) Protokół wraz z załącznikami jest jawny.
j) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione. Wykonawca nie może zastrzec informacji, których mowa w art.86 ust. 4
k) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawcach, których oferty zostały odrzucone i którzy zostali wykluczeni z postępowania o zamówienie. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru i z którym Zamawiający podpisze umowę.
10. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy można wnieść pisemny protest do zamawiającego.
11. Protest wnosi się zgodnie z art.180 ust 2 i 3 Prawa zamówień Publicznych.
12. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
13. Oferent którego wybrano obowiązany jest do zgłoszenia się celem zawarcia umowy.
UMOWA nr........../2006 WZÓR
(w sprawie zamówienia publicznego, udzielonego w trybie – przetargu nieograniczonego)
zawarta w dniu roku, pomiędzy Gminą Gryfów Śląski w Gryfowie Śląskim przy ul. Rynek 1zwaną dalej „Zamawiającym”, którą reprezentuje-
Burmistrz Gminy i Miasta – Czesław Wojtkun
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy – Anny Jankowskiej
a
zwaną dalej „Wykonawcą’’, którą reprezentuje,-
§ 1.
Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie pn. „
.
§ 2.
Zakres prac do wykonania zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków Zamówienia stanowiącą integralną część niniejszej umowy:,
Zakres robót do wykonania:
Ul. Wojska Polskiego,
Rozebranie chodników z płyt betonowych 35x35x5cm na podsypce piaskowej - m2 180,30
Ręczne rozebranie nawierzchni wjazdów z mieszanki mineralno – bitumicznych wyrównawczych gr.3cm - m2 29,81
Ręczne rozebranie nawierzchni wjazdu z betonu - m2 12,00
Rozebranie nawierzchni wjazdów z kostki betonowej na podsypce piaskowej –
m2 9,00
Rozebranie krawężników betonowych 15x30 cm na podsypce cemontowo – piaskowej - m140,00
Rozebranie obrzeży 8 x 30 cm na podsypce piaskowej - m 129,60
Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gr.kat.III-IV gł.20 cm - m2 255,15
Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gr.kat.III-IV gł.20 cm za każde dalsze 5 cm głębokości m2 255,15
Ręczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gr.kat.III-IV m2 255,15
Ława pod krawężniki drogowe i obrzeża chodnikowe –betonowa zwykła m3 12,684
Krawężniki wystające o wym.15x30 na podsypce cem-piaskowej,obniżone w miejscach wyznaczonych wjazdów m 140,00
Obrzeża betonowe o wym.30x8 cm na podsypce cem.piask.z wypełnienie spoin zapr.cementową m 155,75
Ręczne zagęszczenie warstwy odsączającej w korycie i na poszerzeniach – gr.warstwy 10 cm m2 243,30
Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna gr.15 cm m2 243,30
Chodnik z kostki betonowej POLBRUK gr 6 cm na podsypce piaskowej gr 50 mm z wypełnieniem spoin piaskiem m2 197,00
Wjazdy bramowe z kostki betonowej gr.80mm na podsypce piaskowej gr 50mm z wypełnieniem spoin piaskiem m2 46,30
Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno-asfaltowa - - uzupełnienie nawierzchni jezdni przy krawężniku t 1,75
Regulacja pionowa studzienek dla kratek ściekowych ulicznych szt 1
Regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych szt 1
Ul. Lwowska
Wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami przedsiębiernymi 0,40m3 na odkład w gr.kat.III-IV m3 54,40
Mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości o gł.30 cm grunt kat.III-IV (80%całości) m2 176
Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gr.kat.III-IV gł.25 gr.kat III-IV m2 44
Wywóz ziemi samochodami samowyład.na odl.5 km m3 120,40
Wykonanie rowka pod krawężnik m 150
Krawężniki wystające o wym.15x30 na podsypce cem-piaskowej spoiny wypełnione zaprawą m 150
Obrzeża betonowe o wym.30x8 x 100 na podsypce cem.piask.z wypełnienie spoin zapr.cementową m 115
Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna gr.12 cm m2 180
Wykonanie podsypki piaskowej gr.3 cm m2 180
Chodnik z kostki betonowej POLBRUK gr 6 cm szarej na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem m2 165
Chodnik z kostki betonowej POLBRUK gr 8 cm czerwonej na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem m2 15
Wykonanie remontu nawierzchni bitumicznej przy krawężniku t 3,5
§ 3.
Wykonawca, zgodnie ze złożoną ofertą, zobowiązuje się zrealizować prace,określone w § 2 w terminie do …………..
§ 4.
Wykonawca zlecone prace wykona zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami,
§ 5.
Za wykonanie zadania określonego w §1 i §2 Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe, które zgodnie ze złożoną ofertą wynosi:
§ 6
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości – 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy zgodnie z art.148.ust.1 i ust.2 Prawa Zamówień Publicznych ( Dz.U. Nr 19 z dnia 29 stycznia 2004r. z późn.zm.).
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443.
Wniesione wadium zostanie zaliczone na poczet zabezpieczenia.
Zwrot zabezpieczenia – w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia.
Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekroczyć 30 % wysokości zabezpieczenia
§ 7
Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi nieprzewidziany wzrost zakresu rzeczowego prac a ich wartość nie przekroczy 20% kwot podanych w §5, Wykonawca zobowiązany jest wykonać te prace na podstawie dodatkowego zamówienia udzielonego z wolnej ręki przy jednoczesnym zachowaniu tych samych norm, standardów i parametrów, po uprzednim spisaniu przez strony protokołu konieczności.
Ewentualne prace dodatkowe rozliczone będą osobnym kosztorysem powykonawczym, sporządzonym wg. stawek, wskaźników i narzutów zastosowanych w kosztorysie ofertowym.
§ 8
Rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi jednorazowo, na podstawie złożonej faktury VAT, wraz z protokołem odbioru robót, w terminie 14 dni, liczone od dnia dostarczenia ich Zamawiającemu.
§ 9.
W przypadku nieterminowego lub nienależytego wykonania zobowiązań objętych niniejszą umową, Zamawiający zastrzega zastosowanie kar umownych:
a/ za zwłokę w oddaniu określonego w umowie przedmiotu odbioru w wysokości 0,2%
wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki,
b/ za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji w
wysokości 0,2% wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki liczonej od dnia
wyznaczonego na usunięcie wad,
c/ za odstąpienie od realizacji umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości
10% wartości wynagrodzenia umownego.
§10.
Na wykonane roboty Wykonawca udziela gwarancji na okres miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego.
§ 11.
Zmiany postanowień zawartej umowy, mogą nastąpić za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
§ 12.
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawa o Zamówieniach Publicznych.
§ 13.
Ewentualne spory wynikłe z realizacji niniejszej umowy rozstrzygał będzie Sąd Gospodarczy w Jeleniej Górze.
§ 14.
Umowa została sporządzona w trzech egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
KONTRASYGNATA SKARBNIKA GM|IN
Sporządził- Palmira Eckert
Załącznik Nr
do " Formularza ofertowego"
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Wykaz zrealizowanych prac o podobnym charakterze:
Informuję, że w okresie ostatnich dwóch lat firma moja realizowała następujące prace o podobnym charakterze jak ta będąca przedmiotem postępowania:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lp. Miejsce realizacji Zakres realizacji Koszt wykonania Termin realizacji
( od - do )
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W załączeniu przedkładam:
Podpis oferenta
Pieczęć
Data:
FORMULARZ OFERTOWY
Nazwa oferenta ( nazwa firmy - nazwisko właściciela):..............................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Siedziba oferenta:
Nr NIP - REGON:
Nr telefonu - faxu:
składa ofertę dla Burmistrza Gminy i Miasta w Gryfowie Śl. ul. Rynek 1 w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:
1.Oświadczam, że zapoznałem się z warunkami przystąpienia do przetargu określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i nie wnoszę do nich zastrzeżeń oraz uzyskałem niezbędne informacje do przygotowania oferty..
2.Oświadczam, że załączony do specyfikacji projekt umowy został przeze mnie zaakceptowany i zobowiązuję się w przypadku wyboru mojej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Do niniejszej oferty załączam wymagane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia następujące dokumenty:
-Załącznik Nr 1 - "Oświadczenie oferenta"
-Załącznik Nr 2 - "Cena i termin realizacji zamówienia"
- Załącznik Nr 3 - "Doświadczenie zawodowe"
-................................................................................
- ...........................................................................
- ............................................................................
Podpis oferenta
Pieczęć
Data:
CENA I TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
CENA:
netto bez podatku VAT cyfrowo -
słownie -
Podatek VAT % cyfrowo -
słownie -
Brutto cyfrowo -
Słownie -
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA : do ( data) tj dni.
OKRES UDZIELONEJ GWARANCJI ……………………