BURMISTRZ GMINY I MIASTA
W GRYFOWIE ŚLĄSKIM
59-620 Gryfów Śl. ul. Rynek 1
tel. (075) 781 12 57
tel/fax (075) 781 39 16
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIENIA
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA ROBOTY BUDOWLANE - ZADANIE P.N.:
„WYMIANA NAWIERZCHNI 2 PARKINGÓW ORAZ CHODNIKA W PIERZEI
PÓŁNOCNEJ RYNKU W GRYFOWIE ŚL.”
Zadanie składa się z 2 części:
Zadanie A: wymiana nawierzchni dwóch parkingów:
1) w Gryfowie Śl. przy ul. Partyzantów – Garncarskiej
2) w Gryfowie Śl. przy ul. Strzelniczej
Zadanie B: wymiana nawierzchni chodnika w pierzei północnej Rynku w Gryfowie Śl.
(postępowanie przeprowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych Dz.U. Nr 19 poz.177 z póź.zm.)
Zatwierdza do stosowania
Gryfów Śl. wrzesień 2006 rok
ROZDZIAŁ I
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Wspólny Słownik Zamówień Publicznych
45233140-2 – Roboty drogowe
45233142-6 – Roboty w zakresie naprawy dróg
45233222-1 – roboty w zakresie chodników
„WYMIANA NAWIERZCHNI 2 PARKINGÓW ORAZ CHODNIKA W PIERZEI
PÓŁNOCNEJ RYNKU W GRYFOWIE ŚL.”
Zakres robót do wykonania:
Zadanie A: wymiana nawierzchni dwóch parkingów:
1) parking w Gryfowie Śl. przy ul. Partyzantów – Garncarskiej
1.1. Roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych - 0,02 ha
1.2. Rozebranie krawężników betonowych 20x30 cm na podsypce cemontowo – piaskowej - 15,00 m
1.3. Rozebranie ław pod krawężniki z betonu – 0,75 m3
1.4. Wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami samowyładowczymi na odległość 5 km - 1,65 m3
1.5. Regulacja pionowa studzienek dla kratek ściekowych ulicznych – 1 szt.
1.6. Regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych – 2 szt.
1.7. Regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych wraz z wymianą nakrywy i włazu – 1 szt.
1.8. Mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości w gruncie kat. III – IV i głębokości 40 cm (80% z całości) – 125 m2
1.9. Mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości w gruncie kat. III – IV i głębokości 40 cm (20% z całości) – 32 m2
1.10. Wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość 5 km – 62,8 m3
1.11. Rowki pod krawężniki w gruncie kat. III-IV – 64 m
1.12. Ława pod krawężniki, betonowa z oporem – 4,48 m3
1.13. Krawężniki betonowe wystające o wym.15x30 cm na podsypce cem.-piaskowej – 64 m (z tego 26 sztuk ułożonych na płask)
1.14. Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna o gr. po zagęszczeniu 15 cm
– 156 m2
1.15. Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa górna o gr. po zagęszczeniu 8 cm
– 156 m2
1.16. Podsypka piaskowa z zagęszczeniem mechanicznym – grubość warstwy po zagęszczeniu 3 cm – 156 m2
1.17. Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej szarej gr. 8 cm na podsypce cem. – piaskowej – 148,50 m2
1.18. Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej czerwonej gr. 8 cm na podsypce cem. – piaskowej – 7,50 m2
1.19. Wzmocnienie istniejącej nawierzchni z przygotowaniem do wykorzystania jako podbudowy przy użyciu tłucznia kamiennego średnio twardego – gr. warstwy po zagęszczeniu 7 cm – 63 m2
1.20. Uzupełnienie nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno – asfaltową – 7,88 t.
2) parking w Gryfowie Śl. przy ul. Strzelniczej
2.1. Wyrównanie i uzupełnienie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym sortowanym z zagęszczeniem mechanicznym – średnia gr. warstwy po zagęszczeniu do 5 cm – 13,21 m3
2.2. Układanie nawierzchni parkingu z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm – 243,3 m2
2.3. Regulacja pionowa studzienek rewizyjnych i kratek ściekowych ulicznych – 2 szt.
2.4. Regulacja pionowa nakryw studzienek włazowych – 1 szt.
2.5. Wykarczowanie pnia i uzupełnienie podłoża – 1 szt.
Zadanie B: wymiana nawierzchni chodnika pierzei północnej Rynku w Gryfowie Śl.:
3.1. Rozebranie chodnika z płyt betonowych 50 x 50 x 7 cm na podsypce piaskowej
– 155,3 m2
3.2. Rozebranie obrzeży wtopionych 8 x 30 cm na podsypce cem. – piaskowej – 64,5 m
3.3. Rozebranie krawężników betonowych 15 x 30 cm na podsypce cem. – piaskowej
– 5,30 m
3.4. Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gruncie kat. III-IV
głębokość 20 cm – 157,4 m2
3.5. Ręczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gruncie kat. III-IV
za każde dalsze 5 cm głębokości – 157,4 m2
3.6. Ręczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. III-IV – 157,4 m2
3.7. Ręczne zagęszczenie warstwy odsączającej w korycie – gr. warstwy po zagęszczeniu
10 cm – 157,4 m2
3.8. Podbudowa z kruszywa łamanego – warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm
- 156,90 m2
3.9. Ława betonowa pod krawężniki – 2,99 m3
3.10. Krawężniki kamienne wtopione i na podsypce cem. – piaskowej – 74,80 m
3.11. Nawierzchnia z kostki granitowej 8 x 10 cm na podsypce cem. – piaskowej – 156,90 m2
3.12. Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej mieszanką mineralno – asfaltową – uzupełnienie brakującej nawierzchni za krawężnikiem z uprzednim nacięciem nawierzchni asfaltowej w celu wyrównania krawędzi – 0,51 t.
ROZDZIAŁ II
INSTRUKCJA DLA OFERENTÓW
1. Każdy oferent może złożyć ofertę odrębnie na zadania A i B lub na obydwa zadania.
Kosztorys ofertowy powinien być sporządzony na każde zadanie.
2. Oferta musi zawierać następujące dokumenty, potwierdzające spełnienie przez oferenta wymaganych warunków:
a) wypełniony podpisany formularz ofertowy,
b) podpisane „OŚWIADCZENIE OFERENTA” o spełnieniu warunków określonych w art. 22 i nie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy
c) wypełniony i podpisany formularz „CENA I TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA” stanowiące załącznik Nr 2 do formularza ofertowego
d) wypełniony i podpisany formularz „DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE” stanowiące załącznik Nr 3 do formularza ofertowego
referencje
uprawnienia
Sposób przygotowania ofert:
Oferta musi spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2006 roku Prawo Zamówień Publicznych oraz następujące wymogi:
a) dokumenty określone w p.2 instrukcji winny być sporządzone zgodnie z załączonymi wzorcami,
b) odpowiedzi muszą być udzielone na wszystkie pytania zawarte we wzorcach,
c) wszystkie dokumenty należy zaopatrzyć w pieczęć i podpis oferenta lub osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Upoważnienie należy dołączyć do dokumentów,
d) ewentualne poprawki w ofercie należy omówić w uwadze, zaopatrzonej własnoręcznym podpisem oferenta lub osoby upoważnionej. Poprawki cyfr i liczb pisać wyrazami.
e) Ofertę należy umieścić w kopercie zamkniętej (opieczętowanej lub lakowanej) w taki sposób, aby nie budziło to żadnych wątpliwości co do możliwości jej wcześniejszego otwarcia lub ujawnienie treści oferty przez osoby nieupoważnione,
f) Na kopercie należy umieścić nazwę i adres zamawiającego tj.:
Burmistrz Gminy i Miasta
Rynek 1
59-620 Gryfów Śl.
oraz napis:
Oferta na: Przetarg – Parkingi ul. Partyzantów i Strzelnicza, chodnik w pierzei północnej Rynku w Gryfowie Śl.
1. Wykonawca zlecone prace wykona zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami techniczno- budowlanymi.
2. Wymagania dotyczące wadium:
Wadium zostało ustalone w wysokości : 2.000,00 zł.
Wadium może być wnoszone :
* w pieniądzu,
* poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowe, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
* gwarancjach bankowych
* gwarancjach ubezpieczeniowych,
*poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. Nr 109, poz.1158 oraz z 2002 r.Nr 25,poz.253, Nr 66, poz.596 i Nr 216,poz 1824).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443 zwrot wadium nastąpi przelewem zgodnie z art.46.1 – Prawa zamówień Publicznych
3. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości – 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy zgodnie z art.148.ust.1 i ust.2 Prawa Zamówień Publicznych ( Dz.U. Nr 19 z dnia 29 stycznia 2004r. z późn.zm.).
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy PKO BP o/Gryfów Śl. 89 10202124 0000820200111443.
Wniesione wadium zostanie zaliczone na poczet zabezpieczenia.
Zwrot zabezpieczenia – w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia.
Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekroczyć 30 % wysokości zabezpieczenia.
4. Wymagane terminy realizacji zamówienia:
1) do 17 listopada 2006 r. – jeżeli Wykonawca będzie realizował zadania A i B
2) do 27 października 2006 r. – jeżeli Wykonawca będzie realizował jedno z zadań.
5. Istotne postanowienia umowy: (projekt umowy w załączeniu)
6. Opis kryteriów wyboru wraz ze sposobem obliczania wartości punktowej oferty:
a) Kryteria oceny ofert:
cena brutto (wraz z podatkiem VAT) - znaczenie 100 %
b) Sposób obliczenia wartości punktowej ofert:
ustala się dla każdej oferty cenę brutto;
Oferta o najniższej cenie otrzymuje najwyższą ilość punktów tj.100 pp
Pozostałe oferty otrzymują punktację wg wzoru:
Cena oferty najniższej
--------------------------------- x 100%= ilość pp za cenę
Cena danej oferty
7. Osobą uprawnioną do kontaktów z Zamawiającym jest:
Piotr Sajda w Urzędzie Gminy i Miasta 59-620 Gryfów Śl. pok. Nr 12 tel. 075 7811257 lub fax 075 7813916
8. Miejsce i termin składania ofert:
Urząd Gminy i Miasta
Rynek 1
pok. Nr 13 (sekretariat) w godz. 8-15,00 codziennie
od poniedziałku do piątku
Ostateczny termin składania ofert upływa w dniu 28 września 2006 roku do godz.10.00.
9. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Urząd Gminy i Miasta
Ul. Rynek 1
59-620 Gryfów Śl.
Sala Narad (parter)
w dniu 28 września 2006 roku o godz.11
10. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert:
a) Przetarg odbywa się wg procedury zawartej w ustawie Prawa Zamówień Publicznych,
b) Rozpoczęcie przetargu odbywa się w miejscu i czasie wskazanym w niniejszej specyfikacji,
c) Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, z tym że dzień w którym upływa termin składania ofert, jest dniem otwarcia,
d) Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
e) Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców oraz informacje dotyczące ceny, terminów wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
f) Informacje, o których mowa w pkt. d i e przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek,
g) Komisja dokonuje oceny ofert pod względem spełnienia warunków formalnych oraz wg kryteriów i zasad określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
h) Komisja dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty i sporządza protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
i) Protokół wraz z załącznikami jest jawny.
j) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione. Wykonawca nie może zastrzec informacji, których mowa w art.86 ust. 4
k) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawcach, których oferty zostały odrzucone i którzy zostali wykluczeni z postępowania o zamówienie. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru i z którym Zamawiający podpisze umowę.
11. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy można wnieść pisemny protest do zamawiającego.
12. Protest wnosi się zgodnie z art.180 ust 2 i 3 Prawa zamówień Publicznych.
13. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
14. Oferent którego wybrano obowiązany jest do zgłoszenia się celem zawarcia umowy.