Zarządzenia Burmistrza - archiwum

Zarządzenie Nr 55/07 Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Śląski z dnia 5 kwietnia 2007 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinni spełnić przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Zarządzenie Nr 55/07
Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Śląski
z dnia 5 kwietnia 2007 r.

w sprawie określenia wymagań, jakie powinni spełnić przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz.2008 .)
zarządza się, co następuje:

§ 1
Określam wymagania, jakie powinni spełnić przedsiębiorcy ubiegający się
o uzyskanie zezwoleń na świadczenie, na terenie Gminy i Miasta Gryfów Śląski usług w zakresie odbierania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, których obowiązek uzyskania wynika z art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz.2008 ze zm.)

§ 2
Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie świadczenia usług:
-odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
-opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
winien złożyć stosowny wniosek, prawidłowo wypełniony zgodnie z ustawowymi wymaganiami o uzyskanie właściwego zezwolenia wraz z kompletem wymaganych załączników (wzór wniosku dostępny jest w Urzędzie Gminy i Miasta Gryfów Śląski oraz na stronach internetowych www.gryfow-slaski.bazagmin.pl)

§ 3

Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie świadczenia usług: odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, winien spełniać następujące ogólne wymagania:
1) posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
2) posiadać tytuł prawny do dysponowania specjalistycznymi pojazdami samochodowymi, którymi mają być wykonywane usługi, spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów oraz innych przepisach szczegółowych.
Specjalistyczne pojazdy i sprzęt muszą być:
a) trwale oznakowane adresem i nazwą firmy,
b) parkowane po zakończonej pracy na terenie bazy, uniemożliwiając dostęp do nich osób trzecich,
c) wyposażone w narzędzia umożliwiające posprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników lub zbiorników,
d) zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz pojazdu, transportowanych odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych,
3) posiadać bazę lokalową i specjalistyczną transportową na terenie , na którego użytkowanie w przedmiotowym zakresie przedsiębiorca posiada stosowne zezwolenie .
4) dysponować prawem do nieruchomości, stanowiącej bazę wyposażoną w:
- miejsce postojowe dla pojazdów z punktem napraw,
- miejsce do magazynowania pojemników
- miejsce do mycia pojazdów oraz pojemników
- stanowisko utwardzone do odbioru odpadów wielkogabarytowych,
- stanowisko do odbioru odpadów problemowych (świetlówki, baterie,
opakowania po farbach itp.)
5) nie posiadać zaległości podatkowych oraz zaległości w płaceniu
składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
6)prowadzić działalność z zachowaniem odpowiedniego standardu sanitarno-higienicznego i prawidłowego wykonywania usług, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Gryfów Śląski” oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym Zarządzeniu.
§ 4
Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych winien spełniać następujące warunki dodatkowe:
1)określić przedmiot i obszar działalności w tym rodzaje odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości;
2) określić sposób realizacji obowiązku ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów;
3) określić stosowane lub przewidywane do stosowania technologie w zakresie sortowania i kompostowania odpadów;
4) udokumentować zdolność prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przewidzianej w “ Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Gryfów Śląski ” , odbierania wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i odpadów z remontów;
5) dysponować specjalistycznymi pojazdami samochodowymi, tzw. „bezpylnymi”, służącymi do opróżniania pojemników oraz kontenerów, samochodami do odbioru odpadów gromadzonych w innych niż wymienione wyżej urządzeniach, samochodami wyposażonymi w urządzenia umożliwiające opróżnianie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, samochodami służącymi do odbioru odpadów wielkogabarytowych, budowlanych oraz innych rodzajów odpadów komunalnych;
6) udokumentować sposób przeprowadzania i możliwość dotrzymania ustalonej częstotliwości dezynfekcji pojemników i kontenerów oraz pojazdów samochodowych wykorzystywanych do transportu odebranych odpadów komunalnych;
7) prowadzić pełną dokumentację w zakresie prowadzonej działalności, w tym szczególnie:
a) dokumentów wynikających z aktualnego prawa normującego gospodarkę odpadami
b) uzyskanych zezwoleń.
Pełną dokumentację, o której mowa wyżej przedsiębiorca zobowiązany
jest przedstawić na żądanie kontroli, prowadzonej przez właściwe organy administracji samorządowej.
8) na bieżąco aktualizować , w trakcie prowadzenia działalności, informacje przekazane w dniu składania wniosku.
§ 5

Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych winien spełniać następujące warunki dodatkowe:
1) udokumentować sposób przeprowadzania i możliwość dotrzymania ustalonej częstotliwości dezynfekcji pojazdów asenizacyjnych,
2) dysponować specjalistycznymi pojazdami samochodowymi-asenizacyjnymi którymi ma być wykonywany transport nieczystości ciekłych, spełniającymi dodatkowo wymagania techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. z 2002 roku Nr 193, poz. 1617)
3) prowadzić pełną dokumentację w zakresie prowadzonej działalności, w tym szczególnie:
a) ewidencję odbieranych nieczystości ciekłych zgodnie z wzorem ogłoszonym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury 17 października 2002 roku w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych (Dz.U. z 2002 roku Nr 188 poz. 1576),
b) uzyskanych zezwoleń.
Pełną dokumentację, o której mowa wyżej przedsiębiorca zobowiązany jest przedstawić na żądanie kontroli, prowadzonej przez właściwe organy administracji samorządowej.
4) na bieżąco aktualizować, w trakcie prowadzenia działalności, informacje przekazane w dniu składania wniosku.
5) dysponować nieruchomością na bazę techniczna, wyposażoną w :
- miejsce postojowe
- miejsce do mycia pojazdów
§ 6
Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych winien złożyć, wraz z wnioskiem, o którym mowa w § 2., zobowiązanie, iż:
1) odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości oraz zbierane i transportowane z terenu Gminy i Miasta Gryfów Śląski będą kierowane do Firmy ZUOK „IZERY” Sp. z o.o. znajdującej się na terenie Gminy Lubomierz chyba, że nastąpi odmowa przyjęcia tego rodzaju odpadów wydana przez zarządzającego tą instalacją;
2) odpady, które nie zostaną przyjęte przez zarządzającego Firmą ZUOK „IZERY” Sp. z o.o. w pierwszej kolejności będą kierowane do przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie ich odzysku lub unieszkodliwiania, których instalacje znajdują się najbliżej obszaru prowadzenia działalności oraz którzy stosują najlepszą dostępną technikę i technologię; Wnioskodawca zobowiązany jest przedstawić zawartą w tym zakresie umowę.
3) odpady roślinne, które nie zostaną przyjęte przez zarządzającego kompostownią odpadów , w pierwszej kolejności będą kierowane do przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie ich odzysku lub unieszkodliwiania, których instalacje znajdują się najbliżej obszaru prowadzenia działalności oraz którzy stosują najlepszą dostępną technikę i technologię;
4) prowadzić będzie gospodarkę odpadami komunalnymi w sposób zapewniający realizację selektywnej zbiórki odpadów zgodnie z „Planem Gospodarki Odpadami dla Gminy i Miasta Gryfów Śląski na lata 2004 – 2007 z uwzględnieniem perspektywy 2008 - 2011”, stanowiącym załącznik do Uchwały Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śląski nr LVII/193/05 z dnia 22 września 2005 r.;
5) prowadzić będzie gospodarkę odpadami komunalnymi w sposób zapewniający realizację wydzielania odpadów niebezpiecznych z odpadów komunalnych zgodnie z „Planem Gospodarki Odpadami dla Gminy dla Gminy i Miasta Gryfów Śląski na lata 2004 – 2007 z uwzględnieniem perspektywy 2008 - 2011”,
6) prowadzić będzie gospodarkę odpadami komunalnymi w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych zgodnie z „Planem Gospodarki Odpadami dla Gminy dla Gminy i Miasta Gryfów Śląski na lata 2004 – 2007 z uwzględnieniem perspektywy 2008 - 2011”,
7) ilość odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania wynosić będzie: w 2010 r. - 75% wagowo, całkowitej ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji wytworzonych w 1995 r.;
8) przekazywać będzie do Urzędu Gminy i Miasta w Gryfowie Śląskim :
a) wykaz obejmujący masy poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych lub ilości i rodzaju nieczystości ciekłych z obszaru danej gminy w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy;
b) wykaz sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych;
c) masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów;
d) masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nie składowanych na składowisku odpadów i sposobów lub sposobu ich zagospodarowania;
e) wykaz umów zawartych z właścicielami nieruchomości na odbieranie odpadów komunalnych;
f) wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych, opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca;
g) roczne sprawozdania w zakresie ilości zebranych i przekazanych do recyklingu i odzysku odpadów opakowaniowych, w terminie do 15 stycznia roku następującego po roku objętym sprawozdaniem;
h) na wezwanie - kopie kart ewidencji odpadów oraz kart przekazywania odpadów, prowadzonych zgodnie z wzorem określonym w załącznikach do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 lutego 2006 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2006 roku Nr 30 poz.213.).
9) współpracować będzie z Urzędem Gminy i Miasta w Gryfowie Śląskim
w dziedzinie edukacji ekologicznej.
§ 7
Przedsiębiorcy zobowiązani są do okazywania na żądanie umów oraz dowodów opłat za świadczone usługi związane z odbiorem odpadów i nieczystości ciekłych funkcjonariuszom Straży Miejskiej oraz upoważnionym pracownikom Urzędu Gminy i Miasta.
§ 8
Niewypełnienie któregokolwiek z wymagań, stanowi podstawę do odmowy udzielenia zezwolenia, o którym mowa w § 2.
§ 9
Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta w Gryfowie Śląskim oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 10
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Technicznemu Urzędu Gminy i Miasta Gryfów Śląski.
§ 11

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 kwietnia 2007 12:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1057
06 kwietnia 2007 12:20 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu