Zarządzenia Burmistrza - archiwum

Zarządzenie Nr 83/07 Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Śląski z dnia 18 maja 2007 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinni spełnić przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Zarządzenie Nr 83/07
Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Śląski
z dnia 18 maja 2007 r.

w sprawie określenia wymagań, jakie powinni spełnić przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U.z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zmianami) oraz art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz.2008 )

zarządza się, co następuje:

§ 1
Określam wymagania, jakie powinni spełnić przedsiębiorcy ubiegający się
o uzyskanie zezwoleń na świadczenie, na terenie Gminy i Miasta Gryfów Śląski usług w zakresie odbierania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, których obowiązek uzyskania wynika z art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz.2008 ze zm.)

§ 2

Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie świadczenia usług: odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, winien spełniać następujące ogólne wymagania:
1) posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
2) posiadać tytuł prawny do dysponowania specjalistycznymi pojazdami samochodowymi, którymi mają być wykonywane usługi, spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów oraz innych przepisach szczegółowych.
Specjalistyczne pojazdy i sprzęt muszą być:
a)trwale oznakowane adresem i nazwą firmy,
b)wyposażone w narzędzia umożliwiające posprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników lub zbiorników,
c)zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz pojazdu, transportowanych odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych,
3) posiadać bazę lokalową i specjalistyczną transportową na terenie , na którego użytkowanie w przedmiotowym zakresie przedsiębiorca posiada stosowne zezwolenie .
4) dysponować prawem do nieruchomości, stanowiącej bazę wyposażoną w:
- miejsce postojowe dla pojazdów z punktem napraw,
- miejsce do magazynowania pojemników
- miejsce do mycia pojazdów oraz pojemników
- stanowisko utwardzone do odbioru odpadów wielkogabarytowych,
- stanowisko do odbioru odpadów problemowych (świetlówki, baterie,
opakowania po farbach itp.)

6)prowadzić działalność z zachowaniem odpowiedniego standardu sanitarno-higienicznego i prawidłowego wykonywania usług, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Gryfów Śląski” oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym Zarządzeniu.
§ 3
Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych winien spełniać następujące warunki dodatkowe:
1)określić przedmiot i obszar działalności w tym rodzaje odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości;
2)określić sposób realizacji obowiązku ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów;
3)określić stosowane lub przewidywane do stosowania technologie w zakresie sortowania i kompostowania odpadów;
4)udokumentować zdolność prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przewidzianej w “ Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Gryfów Śląski ” , odbierania wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i odpadów z remontów;
5)dysponować specjalistycznymi pojazdami samochodowymi, tzw. „bezpylnymi”, służącymi do opróżniania pojemników oraz kontenerów, samochodami do odbioru odpadów gromadzonych w innych niż wymienione wyżej urządzeniach, samochodami wyposażonymi w urządzenia umożliwiające opróżnianie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, samochodami służącymi do odbioru odpadów wielkogabarytowych, budowlanych oraz innych rodzajów odpadów komunalnych;
6)udokumentować sposób przeprowadzania i możliwość dotrzymania ustalonej częstotliwości dezynfekcji pojemników i kontenerów oraz pojazdów samochodowych wykorzystywanych do transportu odebranych odpadów komunalnych;
§ 4

Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych winien spełniać następujące warunki dodatkowe:
1)udokumentować sposób przeprowadzania i możliwość dotrzymania ustalonej częstotliwości dezynfekcji pojazdów asenizacyjnych,
2) dysponować specjalistycznymi pojazdami samochodowymi-asenizacyjnymi którymi ma być wykonywany transport nieczystości ciekłych, spełniającymi dodatkowo wymagania techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. z 2002 roku Nr 193, poz. 1617)

§ 5
Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych winien złożyć, wraz z wnioskiem, o którym mowa w § 2., zobowiązanie, iż:
1) odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości oraz zbierane i transportowane z terenu Gminy i Miasta Gryfów Śląski będą kierowane do Firmy ZUOK „IZERY” Sp. z o.o. znajdującej się na terenie Gminy Lubomierz chyba, że nastąpi odmowa przyjęcia tego rodzaju odpadów wydana przez zarządzającego tą instalacją;
2) odpady, które nie zostaną przyjęte przez zarządzającego Firmą ZUOK „IZERY” Sp. z o.o. w pierwszej kolejności będą kierowane do przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie ich odzysku lub unieszkodliwiania, których instalacje znajdują się najbliżej obszaru prowadzenia działalności oraz którzy stosują najlepszą dostępną technikę i technologię; Wnioskodawca zobowiązany jest przedstawić zawartą w tym zakresie umowę.
3) odpady roślinne, które nie zostaną przyjęte przez zarządzającego kompostownią odpadów , w pierwszej kolejności będą kierowane do przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie ich odzysku lub unieszkodliwiania, których instalacje znajdują się najbliżej obszaru prowadzenia działalności oraz którzy stosują najlepszą dostępną technikę i technologię;
4) prowadzić będzie gospodarkę odpadami komunalnymi w sposób zapewniający realizację selektywnej zbiórki odpadów zgodnie z „Planem Gospodarki Odpadami dla Gminy i Miasta Gryfów Śląski na lata 2004 – 2007 z uwzględnieniem perspektywy 2008 - 2011”, stanowiącym załącznik do Uchwały Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śląski nr LVII/193/05 z dnia 22 września 2005 r.;
5) prowadzić będzie gospodarkę odpadami komunalnymi w sposób zapewniający realizację wydzielania odpadów niebezpiecznych z odpadów komunalnych zgodnie z „Planem Gospodarki Odpadami dla Gminy dla Gminy i Miasta Gryfów Śląski na lata 2004 – 2007 z uwzględnieniem perspektywy 2008 - 2011”,
6) prowadzić będzie gospodarkę odpadami komunalnymi w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych zgodnie z „Planem Gospodarki Odpadami dla Gminy dla Gminy i Miasta Gryfów Śląski na lata 2004 – 2007 z uwzględnieniem perspektywy 2008 - 2011”,
§ 6
Traci moc Zarządzenie Nr 55/07 Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Ślaski z dnia 5 kwietnia 2007 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinni spełnić przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie po 14 dniach od daty ogłoszenia i opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego. Jednocześnie niniejsze zarządzenie zamieszcza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta w Gryfowie Śląskim oraz w Biuletynie Informacji Publicznej .

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 czerwca 2007 08:28
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1052
27 czerwca 2007 08:28 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu