Protokół nr XI/ 03
z posiedzenia Sesji Nadzwyczajnej Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śląski
z dnia 19 sierpnia 2003 roku.
_____________________________________________________________________________
Obrady sesji odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta w Gryfowie Śląskim.
Obrady trwały od 10:03 do 13:10
Na ogólną liczbę radnych 14 w obradach sesji udział wzięło 14 radnych wg załączonej listy obecności nr 1. Ponadto w obradach sesji udział wzięli goście zaproszeni wg załączonej listy obecności nr 2
PORZĄDEK OBRAD:
1. Otwarcie sesji
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji
4. Informacja Burmistrza GiM na temat:
a) podjętych działaniach przez Burmistrza w celu poprawy funkcjonowania służby zdrowia na terenie gminy
b) realizacji wodociągowania sołectw: Krzewie Wlk. , Wieża i Wolbromów
c) budowy toalet w Szkole Podstawowej w Uboczu
d) stanu prawnego i dostępności klubów sportowych do stadionu
5. Interpelacje i zapytania radnych
6. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych
7. Sprawy różne i organizacyjne
PRZEBIEG POSIEDZENIA:
Ad. 1
Otwarcia sesji dokonała Przewodnicząca Rady Miejskiej – Pani Bożena Raubo.
Powitała radnych oraz przybyłych na posiedzenie Burmistrza GiM – Pana Czesława Wojtkuna , Z-cę Burmistrza GiM – Panią Annę Jankowską, Sekretarza Gminy – Panią Walerię Krawczyk, Skarbnika Gminy – Panią Irenę Łuków, oraz pracowników Urzędu GiM
Stwierdziła, iż w sesji uczestniczy 14 radnych co stanowi quorum, to też obrady są prawomocne.
Ad. 2
Do proponowanego porządku obrad Przewodnicząca Rady zaproponowała autopoprawkę polegającą na przeniesieniu punktu interpelacje i zapytania radnych z punktu 4 na punkt 5 porządku obrad.
Ponadto Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej – Pan Robert Skrzypek zaproponował, aby informacja Burmistrza GiM na temat podjętych działań w celu poprawy funkcjonowania służby zdrowia na terenie gminy z podpunktu „e” przenieść jako podpunkt „a” .
Powyższe propozycje zmian spowodowane są tym, że Pan Robert Skrzypek jako członek Społecznej Rady ZOZ musi udać się na spotkanie w/w Rady, które odbędzie się o godz. 1200 w Lwówku Śl.
Do zaproponowanych autopoprawek w porządku obrad , radni nie wnieśli uwag i przyjęli je wraz z całym porządkiem obrad jednogłośnie.
Ad. 3
Do protokołu z X Sesji Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śl. z dn. 24 czerwca 2003 roku radni nie wnieśli uwag i przyjęli go jednogłośnie.
Ad. 4 „A”
Burmistrz GiM
Wspomniał, iż sprecyzowanie tematu dotyczącego podjętych działaniach przez Burmistrza w celu poprawy funkcjonowania służby zdrowia na terenie gminy nie jest najszczęśliwsze , ponieważ Burmistrz realizuje przede wszystkim uchwały Rady oraz budżet gminy. Za sprawy funkcjonowania służby zdrowia odpowiedzialne są inne gremia . Niemniej jednak czynione są naciski na Zarząd Powiatu o utrzymanie dotychczasowej struktury gryfowskiego szpitala. Jeśli chodzi o przychodnię w Gryfowie Śl. wystosowano pisma ponaglające co do poprawy stanu technicznego obiektu. Ze wstępnych informacji, wynika iż do roku 2004 nic nie będzie wykonywane tym bardziej , że nie jest jeszcze znany również rozwój wypadków jeśli chodzi o gryfowską przychodnię.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Wspomniał, iż można odnieść wrażenie, że Rada i Burmistrz działają jakby na innych „falach”.
W przerwie wakacyjnej radni bardzo aktywnie działali. Jeździli do sąsiednich gmin, starano się dotrzeć do radnych powiatowych i przekonać ich o zasadności utrzymania dotychczasowej struktury gryfowskiego szpitala. W efekcie tych działań uzyskano przyrzeczenia radnych o poparciu Gryfowa w czasie przyszłego głosowania na sesji powiatowej. Wszyscy zdają sobie sprawę z trudnej sytuacji służby zdrowia, ze znacznego zadłużenia szpitala , ale taka sytuacja panuje w służbie zdrowia całego kraju.
Do Rady Miejskiej wpłynął projekt uchwały Rady Powiatu Lwóweckiego w sprawie zmiany struktury organizacyjnej SPZ ZOZ w Lwówku Śl. w celu jego zaopiniowania.
Odbyły się w tej sprawie posiedzenia komisji, w wyniku czego niniejszy projekt uchwały został zaopiniowany negatywnie. Z takim też stanowiskiem zostało przesłane pismo do Zarządu Powiatu Lwóweckiego.
Wiceprzewodniczący Rady – Robert Skrzypek
Wspomniał o piśmie jakie zostało skierowane od Dyrektora SPZ ZOZ do Zarządu Powiatu w Lwówku Śl. , gdzie głównie mowa jest o likwidacji oddziałów w gryfowskim szpitalu.
Co prawda kontrakty podpisane są do końca roku , jednak proponuje się zawieszenie działalności oddziału chirurgicznego z powodu braku anestezjologów . Tym czasem wiadomo, że jak już coś zostanie zawieszone to już raczej nie powróci .
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Poinformowała, iż w dniu wczorajszym odbyło się spotkanie Społecznego Komitetu Obrony Gryfowskiego Szpitala, gdzie wzajemnie wymieniono się informacjami na temat sytuacji w służbie zdrowia.
Następnie przedstawiła przygotowany projekt pisma kierowanego do Zarządu Powiatu zawierający sprzeciw Rady Miejskiej w kwestii propozycji zawieszenia działalności gryfowskiej chirurgii.
Do treści i formy pisma, radni nie wnieśli uwag i przyjęli go jednogłośnie
Powyższe pismo stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
W dalszej części posiedzenia Przewodnicząca Rady wspomniała, iż wszystkie gminy otrzymały do zaopiniowania wspomniany projekt uchwały Rady Powiatu. Lwówek zaopiniował go ze zrozumiałych względów pozytywnie . Pozostałe gminy chyba jeszcze nie opiniowały.
Wspomniała również , iż w programie kadencyjnym Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śl. przewidziane jest przejęcie Podstawowej Opieki Zdrowotnej przez gminę i w takim kierunku należałoby podjąć działania.
Radny Krzysztof Kozak
Wspomniał, iż należy odejść od takiego rozumowania, że służba zdrowia nie leży w gestii gminy. W niniejszej sprawie należy podjąć wspólne działania.
Burmistrz GiM
Wspomniał m.in. iż w zakresie POZ docelowo brany jest pod uwagę kierunek utworzenia przez gminę własnego POZ. Przy czym dobrze by było , aby uzyskać środki z powiatu na remont gryfowskiego szpitala i uruchomienie tam przychodni , dopóki gmina nie utworzy własnego POZ. Taka opinia do starosty dotarła, iż gmina Gryfów Śl. przyjęła opcję budowy własnej przychodni i być może wpłynęła ona na stanowisko Zarządu Powiatu, iż nie posiada on środków na remont obecnej przychodni. Odbyły się negocjacje z Zarządem Powiatu , w których łącznie z Burmistrzem uczestniczyła również Przewodnicząca Rady, gdzie Starosta przekazał informację, że starostwo w br. nie przewiduje środków na remont przychodni i czy w I półroczu przyszłego roku będą te środki, też nie wiadomo. Tak więc będzie realizowany kierunek utworzenia gminnej przychodni , jednak na wszelki wypadek, gdyby miało dojść do sytuacji, że obecna przychodnia miałaby być zamknięta , to musi być w międzyczasie podjęte jakieś rozwiązanie, aby zapewnić mieszkańcom podstawową opiekę zdrowotną .
Przewodnicząca Rady
Wspomniała iż to , że Starosta nie bardzo chce remontować przychodnię, to nie ma się co dziwić w sytuacji kiedy ma ponad 20 mln. zł. długu , nie ma za co kupić nici do szpitala itd. Trzeba być tu realistą.
Burmistrz GiM
Wspomniał, iż powiat zamierzał przenieść przychodnię do szpitala. Gmina Gryfów nie przeciwstawia się temu zamierzeniu, jest nawet stanowisko Rady Miejskiej w tej sprawie, dlaczego więc działania te nie są dokonywane przez starostwo. Jest przecież na to przyzwolenie, ale widać Starosta poszukuje jakiś tematów zastępczych.
Przewodnicząca Rady
Nadmieniła, iż SPZ ZOZ powinien realizować swoje zadania takie jakie ma, a gmina Gryfów powinna przyszłościowo pomyśleć o własnej przychodni nie licząc na niczyją łaskę.
Burmistrz GiM
Poinformował, jeśli ktoś spełni wszystkie warunki, gmina nie może nikomu zabronić prowadzenia na terenie gminy działalności w zakresie opieki zdrowotnej. Gmina może jedynie włączyć się do konkurencji , aby zapewnić mieszkańcom jak najlepszą dostępność i jak najlepszą jakość usług.
Radny Leonard Marcinkowski
Wspomniał, że jeśli chce się mówić o poprawie warunków usług , należy przede wszystkim przystąpić do remontu przychodni.
Wiceprzewodniczący Rady – Robert Skrzypek
Wspomniał, iż jeśli chodzi o jakikolwiek remont i przeniesienie przychodni do szpitala , podstawowym warunkiem tego było to, że będą lekarze na miejscu , że będzie laboratorium, rentgen itp. W chwili obecnej kiedy mówi się o zamknięciu z dniem 1 września br. oddziału chirurgicznego a z dniem 1 stycznia 2004r. o zamknięciu oddziału wewnętrznego, to po co przenosić tam przychodnię ? Nawet jeśli ta przychodnia będzie gminna , to i tak obiekt należy do powiatu i trzeba będzie płacić czynsze. Obecny budynek przychodni również należy do powiatu i jeśli nawet gmina zacznie coś tam robić, to także będzie musiała płacić czynsz. Tak więc podstawowym warunkiem przeniesienia przychodni do szpitala było utrzymanie dotychczasowych oddziałów, a jeśli oddziały te zostaną zlikwidowane , wtedy nie ma sensu przenosić gdziekolwiek przychodni a tym bardziej do szpitala.
Przewodnicząca Rady
Podsumowując temat wspomniała, iż swoje stanowiska Rada Miejska sformułowała. Obecni na sali mieli okazję wysłuchać, jakie są problemy, że sytuacja jest trudna do rozwiązania, że Rada nie siedzi bezczynnie i nie twierdzi, że sprawy ją nie dotyczą, bo nie są w jej gestii . Owszem nie jest to gestia rady, jednak działania są czynione na tyle na ile można. Społeczny Komitet Obrony Szpitala będzie czynił jeszcze inne działania , a co z tego wszystkiego wyjdzie – to się okaże.
Ad. 4 „b”
Burmistrz GiM
Poinformował, iż procedura związana z realizacją zadania i etapu , który obecnie jest prowadzony a więc przetarg i podpisanie umowy z wykonawcą dobiega końca. W najbliższych dniach zostanie podpisana umowa i zostanie wydane polecenie dla wykonawcy o rozpoczęciu robót budowlanych. Tak więc wszystkie czynności proceduralne zostaną zamknięte a rozpocznie się etap realizacji inwestycji . Na dzień dzisiejszy wszystko przebiega prawidłowo i nie ma żadnych zagrożeń.
Przewodnicząca Rady
Spytała na kiedy w przybliżeniu przewiduje się zakończenie inwestycji wodociągowania
sołectw ? Tym bardziej , że wszystko przesunęło się w czasie.
Burmistrz GiM
W odpowiedzi poinformował, iż wpływ Burmistrza, gminy czy też rady na to, jak się toczyło postępowanie przetargowe był niewielki. O tym decyduje i to też nie w pełnym zakresie tzw. władza wdrażająca . Jest to jedna z komórek przy Ministerstwie Integracji Europejskiej, która pilotuje polską część procedury. Później całość dokumentów trafia do zatwierdzenia do delegatury komisji europejskiej i oni decydują czy zatwierdzą , czy też będą wymagać jakiś poprawek, które należy uzupełnić.
Przy czym każda sprawa ma swoje kulisy i wydłużona procedura w przypadku gminy Gryfów była spowodowana działaniem osób trzecich, które były niezadowolone z rozstrzygnięć przetargu. Prowadzone były działania w kierunku unieważnienia przetargu, który się odbył w celu wyeliminowania wykonawcy, który wygrał . Na szczęście procedura została zakończona.
Zgodnie ze specyfikacją umowy , inwestycja ma być zrealizowania w ciągu 22 miesięcy od daty podpisania umowy. Tak więc realizacja ze względu na termin nie będzie zagrożona.
Radny Leonard Marcinkowski
Spytał, czy będzie wodociągowana ul. Oldzańska ?
Burmistrz GiM
Poinformował, iż ktoś przewidział że za kwotę 50.000 zł. da radę wykonać to zadanie, okazało się to nieporozumieniem. W związku z tym, przeznaczono środki tylko na wykonanie dokumentacji, ponieważ po ogłoszeniu przetargu na wykonawcę dokumentacji, kosztorys opiewa na kwotę 150.000 zł. Tak więc w budżecie brakuje ok. 100.000 zł. aby rozpocząć procedurę wykonania wodociągu. Nie wszystkie wydatki w budżecie zostały doszacowane do jakiegoś faktycznego poziomu w związku z tym wychodzą podobne niespodzianki. W potrzebie jest gryfowski szpital, nie doszacowano wydatków w oświacie, również w przypadku tej dużej inwestycji, pewne elementy nie będą mogły być finansowane ze środków unijnych w związku z tym należy dokonać pewnych poprawek, które obciążą budżet gminy. Tak więc nastąpił tu taki nieszczęśliwy zbieg okoliczności i w bieżącym roku realizacja wodociągowania ul. Oldzańskiej może być zagrożona.
Radny Leonard Marcinkowski
Nadmienił, iż na przyszły rok planowana jest kanalizacja ul. Oldzańskiej, tym czasem skoro nie rozpocznie się nawet wodociągowania, to znowu cała inwestycja odłoży się w czasie .
Burmistrz GiM
Wspomniał, iż z kwoty 50.000 zł. wydatkowano środki na opracowanie dokumentacji na wodociągowanie ul. Oldzańskiej w wysokości ok. 30.000 zł. resztę środków można przeznaczyć np. na opracowanie dokumentacji w zakresie kanalizacji i nie ma technicznych przeszkód , aby jednocześnie realizować obie inwestycje na ul. Oldzańskiej należy tylko zabezpieczyć środki na ten cel w przyszłorocznym budżecie gminy.
Radny Piotr Baszak
Spytał jakie są koszty wodociągowania sołectw , a jakie były planowane oraz jakie będą etapy realizacji ?
Burmistrz GiM
W odpowiedzi poinformował, iż planowana była kwota 2.700.000 , natomiast wykonawca
zaoferował wykonanie zadania za kwotę 1.700.000 . Oszczędności zmniejszą udział własny gminy, przy czym udział gminy i realizowany jest z dotacji i pożyczki.
Natomiast co do etapów realizacji inwestycji, po podpisaniu umowy z wykonawcą i dokonaniu rozpoznania w terenie zostanie uzgodnione skąd zostanie rozpoczęta inwestycja. Biorąc pod uwagę problemy w zaopatrzeniu w wodę, najprawdopodobniej w pierwszej kolejności będzie realizowane wodociągowanie Wolbromowa.
Radny Edward Sidorenko
Wspomniał, iż wodociąg w Wolbromowie prawdopodobnie będzie zasilany z wodociągu w Uboczu . W związku z tym spytał, dlaczego nie ma jeszcze operatu wodno – prawnego na korzystanie z wodociągu w Uboczu ?
Burmistrz GiM
Wspomniał, iż nie zna szczegółów. Z dokumentacji wynika, iż wszystko zostało uzgodnione. Jednak po zasygnalizowaniu tej sprawy, temat zostanie dokładnie rozpoznany i przeanalizowany.
Ad. 4 „c”
Burmistrz GiM
Po ostatecznym przyjęciu zadania budowy toalet w Szkole Podstawowej w Uboczu do realizacji i po określeniu zakresu wykonania , wyłoniono w drodze przetargu wykonawcę na
dokumentację. Przy czym ze względu na pewne dyskusje na przełomie marca i kwietnia co do zakresu robót, przesunęła się kwestia podpisania umowy z wykonawcą na wykonanie dokumentacji . Umowa na wykonanie dokumentacji została podpisana w dniu 05 maja br. z terminem zakończenia do dnia 15 sierpnia br. Fakt jest taki, iż wykonawca nie dostarczył jeszcze kompletu dokumentacji. Obiecuje, że dokona tego w przyszłym tygodniu . W przypadku nie dotrzymania obietnicy, gmina może jedynie wystawić mu negatywną opinię, aby wykluczyć go z ewentualnych przyszłych przetargów i może zażądać kary umownej . Na dzień dzisiejszy fakt jest taki, że nic nie można zrobić jak tylko prosić wykonawcę o wywiązanie się z umowy, bo ogłoszenie nowego przetargu na wykonawcę dokumentacji znacznie przesunie wszystko w czasie.
Pani Anna Pląskowska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Uboczu
Wspomniała, iż jej kontakty z wykonawcą dokumentacji podobne są do kontaktów jakie ma Urząd. Przy każdym kontakcie wykonawca informuje, że dokumentacja będzie gotowa w następnym tygodniu. I tak za każdym razem. Liczyła, iż prace uda się rozpocząć od października br. W tej chwili trwają jeszcze oczekiwania na środki z Ministerstwa, jednak nie wiadomo czy zostaną one przyznane.
Burmistrz GiM
Wspomniał, iż w trakcie prac nad opracowaniem dokumentacji budowy toalet , gmina podjęła starania o pozyskanie środków na szerszy zakres prac tj. na remont budynku szkoły. W tej sprawie został złożony stosowny wniosek , jednak jaki będzie tego finał , dopiero się okaże.
Jeśli uda się pozyskać środki, zostanie wykonana wymiana stropu w budynku szkoły oraz przebudowa klatki schodowej.
Radny Piotr Baszak
Wspomniał, iż jeśli koszt wykonania inwestycji szacowany jest na kwotę 137.000 zł. w związku z tym podlegać będzie uproszczonej procedurze przetargowej . Dlatego też zasugerował, aby z chwilą kiedy będzie gotowa dokumentacja łącznie z pozwoleniami, przystąpić od razu do realizacji zadania, tym bardziej że można to wszystko tak zorganizować, że nic nie będzie kolidowało z funkcjonowaniem szkoły. Dyrekcja szkoły i rodzice są skłonni w tym pomóc.
Nadmienił również , iż żałuje, że nikt nie posłuchał jego wcześniej sugestii o realizacji wariantu najbardziej korzystnego dla szkoły. Skoro obecnie mówi się o koszcie 137.000 zł. to dobudowując poddasze , o którym ciągle mówił, nie przekroczyłoby się zaplanowanej w budżecie gminy kwoty 200.000 zł. a byłoby to z pożytkiem dla szkoły. Jak się teraz okazuje można było zrobić więcej za nie dużo więcej pieniędzy.
Przewodnicząca Rady
Wspomniała, iż są różne doświadczenia jeśli chodzi o szkoły i o budowanie. Nie bardzo też wieży w jakiekolwiek pieniądze z Ministerstwa. Jeśli gmina ma pieniądze powinno się jak najszybciej rozpocząć budowę toalet i jak najszybciej ją zakończyć. Najważniejszą sprawą jest to, aby te toalety w końcu powstały.
Ad. 4 „d”
Burmistrz GiM
Poinformował, iż to co się dzieje w zakresie stadionu jest zgodne ze stanem prawnym oraz z kompetencjami upoważnionego do tego zadania organu. Nie ma tu żadnych nadużyć czy też przestępstw. Komisja Rewizyjna może dokonać kontroli. Wszystko jest zgodne ze stanem prawnym.
Podmiotem użytkującym stadion miejski jest klub „Gryf” w Gryfowie Śl. Są na to stosowne porozumienia, dokumenty.
Ponadto poinformował, iż doszło do takiej okoliczności , iż gmina sprzedała działki położone w pobliżu płyty boiska treningowego i powstały problemy z użytkowaniem boiska, ponieważ właściciel nieruchomości nie życzy sobie, aby na jego nieruchomość wpadała piłka. W związku z tym zachodzi potrzeba wybudowania jakiegoś zabezpieczenia co również jest pewnym problemem, ponieważ jest tam droga , nie bardzo jest miejsce, w związku z tym należałoby przesunąć bramkę, boisko trzeba by było skrócić 2,3 metry co spowoduje , że straci ono swoje parametry i nie będzie można odbywać tam rozgrywek PZPN. W związku z tym pozostanie tylko jedno boisko, a żeby doprowadzić do używalności boczne boisko, należałoby ponieść ze strony gminy trochę nakładów.
Przewodnicząca Rady
Wspomniała, iż temat stadionu miejskiego pojawił się z tego względu, że w momencie kiedy wiosną była rozmowa na temat stadionu , to zamysłem radnych było takie zorganizowanie funkcjonowania stadionu, aby wszystkie kluby , które potrzebują skorzystania ze stadionu miały taką możliwość. Było takie wyobrażenie , że zarządy klubów na czele z „Gryfem” dojdą do porozumienia. Niestety do takiego porozumienia nie doszło , były nawet próby ze strony Rady podjęcia mediacji między klubami „Gryf” i „Jantur”. Na dzień dzisiejszy dalej wpływają pisma do „Jantura” odnośnie udostępnienia stadionu. Może nie jest to temat na sesję, bo rada nie jest od tego, aby sterować ręcznie klubami, ale jeśli dalej będą nieporozumienia między klubami, wtedy rada będzie zmuszona inaczej rozpatrzyć sprawę .
Radny Józef Guzik
Zwrócił się z pytaniem do Burmistrza jak została rozstrzygnięta sprawa rozgrywek mistrzowskich , ponieważ rozgrywki „Jantura” i rozgrywki „Gryfa” zostały zaplanowane w tym samym terminie .
Burmistrz GiM
W odpowiedzi poinformował, iż zarząd klubu „Gryf” nie wyraził zgody , ponieważ zaszła kolizja w terminach. Tym czasem na rozgrywki przyjadą goście, sędziowie , którzy będą musieli mieć dostęp do szatni , toalet itp. Ewentualnie jakby klub „Jantur” chciałby zorganizować swoje rozgrywki to, może je organizować na bocznym boisku.
Ponadto były zastrzeżenia do zachowania się „Jantura”, ponieważ są pewne zasady zagospodarowania głównej płyty boiska , która jest bardzo zniszczona, przez wiele lat o nią nie dbano i trzeba ją ponownie zrekonstruować. Tak więc należy ograniczyć korzystanie z tej płyty.
Klub „Gryf” w bardzo ograniczonym zakresie korzysta z płyty boiska i to tylko wówczas, kiedy warunki pogodowe są takie, że nie ulega ono istotnemu niszczeniu. Działacze „Jantura” w kilku przypadkach bez zgody gospodarza, zarządcy oraz Zarządu „Gryfa” wchodzili na główną płytę co powodowało pewne problemy organizacyjne w klubie „Gryfa” . Wszyscy zawodnicy drużyn również mieli pretensje, aby nie wchodzić na główną płytę. W związku z tym , że nie można było uzyskać porozumienia i jakiś ustaleń, które byłyby respektowane, Zarząd „Gryfa” nie wyraził zgody , aby „Jantur” odbywał mecze na głównej płycie stadionu . Brak zaufania do działaczy „Jantura” spowodowało obecną sytuację.
Radny Krzysztof Kozak
Wspomniał, iż w m-cu marcu br. otrzymał odpowiedź na swoją interpelację , że stadion przejął i zarządza nim Urząd Gminy i Miasta . W takim razie zwrócił się z prośbą o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi, kto na dzień dzisiejszy zarządza stadionem , w czyjej gestii to leży ?
Burmistrz GiM
W odpowiedzi poinformował, iż stadion został oddany w użytkowanie dla klubu „Gryf” , którym nim obecnie zarządza. Były takie zamierzenia, aby stadion przejął Urząd Gminy i Miasta jednak zostało to odwołane.
Radny Bogdan Mąka
Przypomniał, iż w budżecie gminy została przekazana dla klubu „Gryf” dodatkowo kwota 5.000 zł. ze względu na to, że miał być to stadion miejski. O ile teraz okazuje się, że stadion nie został przejęty przez miasto, w związku z tym radny zaproponował, aby odebrać wspomnianą kwotę 5.000 zł. dla klubu „Gryf” i przeznaczyć ją np. na gryfowski szpital.
Burmistrz GiM
Wyjaśnił, iż przeznaczenie dodatkowej kwoty 5.000 zł. było związane z tym, iż realizowano tam pewne dochody z mienia, a dochody z mienia prawnie są dochodami gminy . W związku z tym , iż Burmistrz chciał uporządkować te sprawy , doprowadzić do sytuacji , aby dochody z mienia wpływały do budżetu gminy , pomniejszyło to dochody „Gryfa” i przyznana dodatkowo kwota 5.000 zł. miała to zrekompensować. Jeśli będzie miał to być stadion miejski i być udostępniony dla wszystkich, to wymagałoby to sporo działań organizacyjnych , jak również sporych nakładów na utrzymanie tego obiektu , zatrudnienie gospodarza, który regulowałby korzystaniem z tego obiektu , jak również nakładów na zmodernizowanie tego obiektu.
Przewodnicząca Rady
Wspomniała, że jeśli kluby się nie dogadają w przedmiotowej sprawie , to Rada konstruując budżet na przyszły rok, będzie miała środek dyscyplinujący wszystkich – chodzi oczywiście o wysokość dotacji.
Przedstawicielka rodziców dzieci zrzeszonych w klubie „Jantur”
Wspomniała, iż dzieci już po pierwszym wejściu na płytę boiska zostały wyproszone , a są to dzieci z I i II klas.
Radny Józef Guzik
Wspomniał, iż boczne boisko nadaje się do gry, ale OZPZ nie dopuści do meczu mistrzowskiego na bocznym boisku, ponieważ nie ma tam szatni.
Przewodnicząca Rady
Wspomniała, iż nie jest to temat na sesję. Zaproponowała, aby kluby potraktowały sprawę poważnie i spróbowały porozmawiać ze sobą i dojść do porozumienia. Jeśli nie kluby się nie dogadają, wtedy rada będzie zmuszona zastanowić się nad zasadnością udzielenia dotacji z budżetu gminy .
Wiceprzewodniczący Rady – Pan Witold Mikos
Wspomniał, iż problem sportu i „Gryfa” istnieje już od wielu lat . Nie ma szans na to, aby kluby się między sobą dogadały. Zdaniem radnego każdy powinien robić to, co do niego należy . Kluby sportowe są jednostkami autonomicznymi , to one decydują o tym, co robią, jak robią, za ile grają, gdzie grają, skąd wziąć pieniądze. To nie jest sprawa Rady, ponieważ to nie są gminne kluby sportowe . To jest problem tych klubów. Każdy z klubów ma prawo wystąpić do gminy o dotację i to Rada wybiera najlepsze oferty , ponieważ zadaniem gminy jest rozwijanie sportu , a gmina może to realizować przez poszczególne kluby. Jeżeli oferta „Janturu” będzie lepsza niż np. „Gryfa” , „Atlety” czy też innego klubu, to Rada wybierze tą najlepszą ofertę i zdotuje ten klub. Nie oznacza to, żeby pozostałe kluby nie istniały , one mogą istnieć, brać udział w mistrzowskich czy też nie mistrzowskich zawodach, to jest ich prywatna sprawa i Rada nie nic do tego. Rada może jedynie skontrolować podział dotacji , jak został wykorzystany przez poszczególne jednostki i nic więcej do tego nie ma. Tak więc nie można oczekiwać od Rady, że rozwiąże sprawę konfliktu między poszczególnymi klubami . Dziś w gminie jest 5 czy 7 klubów, w przyszłym roku może się tak zdarzyć, że tych klubów będzie 25 i wszystkie ruszą w kierunku gryfowskiego stadionu i będą krzyczeć że chcą grać na głównej płycie stadionu. Rada może obrać tylko jeden kierunek. Do końca sierpnia jest termin , aby składać wnioski o
dofinansowanie , jeżeli poszczególne kluby złożą je, to Rada rozpatrując je, zastanowi się któremu klubowi dać najwięcej. Rada powinna zająć się tymi kompetencjami, które do niej należą a mianowicie wyborem tych podmiotów, które gwarantują najlepszą realizację określonego zadania , które zostało nałożone na gminę. Rada Gminy otrzymała 15 listopada projekt budżetu od Pana Burmistrza i wtedy wyciągnie wnioski, zobaczy jakie są efekty poszczególnych klubów , jakie są koszty i zdecyduje komu przyznać dotację. Przypomniał również, iż przyznanie dotacji dla klubu nie jest żadnym obowiązkiem Rady , równie dobrze może uznać, że tym razem nie przyzna dotacji żadnemu klubowi i kluby te musiałyby w jakiś sposób funkcjonować we własnym zakresie, a działacze poszukać pieniędzy w innych źródłach.
Radny Jarosław Stępiński
Wspomniał, iż żadna dotacja nie rozwiąże problemu stadionu. Tak więc w pierwszej kolejności należałoby rozwiązać sprawę zarządzania i dostępności do stadionu.
Wiceprzewodniczący Rady – Pan Witold Mikos
Podzielił zdanie, iż należy rozgraniczyć koszty utrzymania obiektu gminnego jakim jest stadion od dotacji jakie przyznaje Rada na wykonanie określonych zadań przez podmioty i taki kierunek należy utrzymać, aby było to wyraźne i czytelne. Są określone koszty utrzymania obiektu i tego się nie uniknie bez względu na to , kto będzie zarządzał stadionem . Natomiast dotacje są zupełnie odrębną sprawą.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Na zakończenie wspomniała, iż temat jest do przemyślenia i przedyskutowania na posiedzeniach komisji Rady i przy okazji planowania budżetu gminy na rok przyszły.
Ad. 5
Radni zgłosili następujące interpelacje i zapytania:
Radny Krzysztof Kozak
- Zwrócił się z pytaniem na jakim etapie jest sprawa wykonania dokumentacji na oświetlenie sołectwa Młyńsko oraz sprawa remontu drogi w Młyńsku ? Poprosił, aby odpowiedź w powyższej sprawie została udzielona na piśmie.
- Nawiązując do zgłaszanej już sprawy zagrażającej katastrofy budowlanej budynku nr 28a w Młyńsku wspomniał, iż z wypowiedzi Starosty wynika, że jest to budynek gminy, z dokumentów jakie posiada gmina wynika, iż jest to budynek prywatny. Radny zwrócił się z prośbą o przyspieszenie całej sprawy i udzielenie mu odpowiedzi na piśmie.
- Spytał jakie zostały podjęte działania w celu zabezpieczenia ruin zamku „Gryf ” w Proszówce tym bardziej, iż w ostatnim czasie miał tam miejsce wypadek ?
- Zwrócił się z pytaniem kiedy będzie gotowa dokumentacja na wyburzenie obiektów cegielni w Gryfowie Śl. ?
Radny Tadeusz Cena
- Wspomniał, iż nie otrzymał odpowiedzi na zadane na poprzedniej sesji zapytanie jak są realizowane wnioski pokontrolne Komisji Rewizyjnej . Nie otrzymał również odpowiedzi na temat drogi dojazdowej do śmietnika przy ul. Kolejowej 24
- Spytał, jakie są plany Burmistrza GiM w związku z wakatami w UGiM na stanowisku Kierownika ref. geodezji, oraz na stanowisku współpracy z zagranicą ( po Pani Kasianik ) ?
- Ponowił interpelacje w sprawie podwyższenie studzienek kanalizacyjnych na ul. Kolejowej. Wspomniał, iż do tej pory została podwyższona tylko jedna studzienka ( koło biura SLD ) .
Radny Jarosław Stępiński
- Spytał, jak mieszkańcy gminy Gryfów Śl. mogą dostać się do onkologa przyjmującego w lwóweckiej przychodni ? Wspomniał, iż oczekiwanie na wizytę trwa nawet 3 m-ce. Spytał, czy nie można by było wytypować np. jednego dnia tylko dla pacjentów z Gryfowa?
Radny Bogdan Mąka
- Spytał, kiedy zostanie przeprowadzona modernizacja drogi na ul. Glinianej . Przypomniał, iż w tegorocznym budżecie gminy zostały zarezerwowane środki na ten cel.
Radny Józef Guzik
- Nawiązując do basenu kąpielowego w Gryfowie Śl. wspomniał, iż obiekt ten jest w prywatnych rękach, jednak 3 rok już nic tam się nie dzieje . Prawdopodobnie właściciel chce to wszystko sprzedać. Zaproponował, że być może gmina byłaby zainteresowana wykupem tego obiektu i jego uruchomieniem.
- Uznał za nienormalną sytuację , że policji brakuje impulsów telefonicznych. Niniejsza sytuacja powoduje, że pod koniec miesiąca policjant dyżurujący ma uniemożliwiony kontakt telefoniczny. W związku z tym radny zwrócił się z prośbą o podjęcie działań, aby zmienić ten stan rzeczy.
Radny Leonard Marcinkowski
- Wspomniał, iż w Uboczu po prawej drogi do Lwówka Śl. ( za FNF ) jest spalony dom. W związku z tym zgłosił interpelację, aby zobligować właściciela do rozbiórki wspomnianego budynku.
Ad. 6
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Burmistrz GiM :
Radnemu Krzysztofowi Kozakowi
- wspomniał, iż ze względu na ostrożność w realizacji budżetu w zakresie przychodów i wydatków, niektóre zaplanowane zadania w tym również wykonywanie dokumentacji, zostało przełożone na okres jesienny . W związku z tym na przełomie października, listopada w zależności od stanu finansów gminy, zostaną podjęte decyzje odnośnie opracowania dokumentacji. Nadmienił również , iż zostało podpisane porozumienie między Gminą Gryfów Śl. a Zarządem Dróg Powiatowych w Lwówku Śl. w sprawie dofinansowania dokumentacji na modernizację drogi Proszówka – Gajówka . Z informacji ZDP wynika, iż dokumentacja zostanie wykonana do połowy przyszłego roku, natomiast realizacja zadania nastąpi w latach 2005 – 2010.
- Sprawa budynku w Młyńsku została przekazana zgodnie z właściwością do nadzoru budowlanego w Powiecie. Na razie nie ma odpowiedzi w tej sprawie. Tym czasem należy pilnować i uświadomić dzieci , aby nie chodziły do wspomnianego budynku w związku z grożącym niebezpieczeństwem. Zasugerowano , aby mieszkańcy wsi albo gmina zabiła deskami wszystkie otwory w budynku.
- Ruiny zamku „Gryf” są własnością prywatną, gmina może jedynie wystąpić z kolejną interwencją do Konserwatora Zabytków o przywołanie właściciela do zabezpieczenia obiektu.
- Uruchomienie procedury związanej z wykonaniem dokumentacji na rozbiórkę cegielni nastąpi w okresie jesiennym, natomiast rozbiórka odbędzie się w przyszłym roku. Zostaną poczynione starania, aby przekazać to komuś w zamian za materiał. Jeśli nie będzie chętnych, gmina będzie musiała wykonać to sama.
Radnemu Tadeuszowi Cenie
- Odnośnie realizacji wniosków pokontrolnych , odpowiedź zostanie udzielona w formie pisemnej.
- Wakaty w UGiM są, przy czym wydatki na administrację w stosunku do budżetu i dochodów własnych są wysokie , dlatego też należy się jeszcze przyjrzeć zakresom czynności i stopniom obciążenia poszczególnych pracowników i rozważyć , czy istnieje potrzeba zatrudniania nowych osób, czy też wystarczyłoby dokonać pewnych przesunięć w zakresach czynności . Na dzień dzisiejszy stanowiska , o których wspomniał radny są obsadzone i zaspokojenie potrzeb gminy w tym zakresie jest wystarczające.
- Sprawa studzienek na ul. Kolejowej została zlecona ZB GKiM. Wykonanie zadania nieco się przeciąga. Dyrektor ZB GKiM tłumaczy się tym, iż przeżywa bardzo poważne problemy finansowe. Nie ma wystarczających możliwości finansowych oraz ilości kadry , aby w krótkim terminie to zadanie wykonać. Niemniej jednak zostaną podjęte działania, aby przyspieszyć tempo realizacji tego zadania.
Radnemu Jarosławowi Stępińskiemu
- Po raz kolejny wychodzi sprawa potrzeby zorganizowania dostępności mieszkańców Gryfowa do lekarzy – specjalistów przez gminę. Burmistrz wspomniał, że wychodzi na to, że jeśli sami nie podejmiemy wysiłku, aby zapewnić mieszkańcom dostęp do maksymalnej ilości specjalistów, to na dzień dzisiejszy powiat niestety tego nie uczyni , preferując w pierwszej kolejności mieszkańców z tamtego rejonu powiatu. Na razie gmina może jedynie podjąć interwencję w tej sprawie, co zostanie uczynione.
Radnemu Bogdanowi Mące
- ul. Gliniana jest przewidziana do realizacji w br. Sporządzono specyfikację przetargową na wykonawcę dokumentacji wspomnianego zadania.
Radnemu Józefowi Guzikowi
- w przypadku basenu prywatyzacja okazała się niezbyt trafna. Istnieje tam problem z uzdatnianiem wody, natomiast z wodociągu nie ma możliwości dostarczenia takiej ilości wody. Woda musiałaby być dostarczana z innych źródeł , co wiąże się z budową stacji uzdatniania wody. Uruchomienie i utrzymanie basenu przez gminę wymagałoby zabezpieczenia znacznych środków finansowych w budżecie gminy .
- Brak impulsów telefonicznych na policji jest przykładem ograniczenia środków finansowych na policję przez budżet państwa. Na dzień dzisiejszy Gmina może jedynie interweniować. Nie ma również przeszkód , aby w chwili jeśli znalazłyby się jakieś wolne środki gmina mogła wspomóc gryfowski komisariat. W kwestii zainstalowania aparatu telefonicznego na budynku komisariatu , dobrze by było, aby właściciel budynku – w tym przypadku Komenda Powiatowa Policji – wystąpiła z wnioskiem do Telekomunikacji o zainstalowanie takiego aparatu.
Radnemu Leonardowi Marcinkowskiemu
- spalony dom w Uboczu jest własnością prywatną . Zostanie wystosowany wniosek do inspektora nadzoru budowlanego o zajęcie się sprawą wspomnianego budynku.
Radny Krzysztof Kozak
Nawiązując od odpowiedzi Burmistrza na interpelację w spr. zabezpieczenia budynku w Młyńsku wspomniał, iż jest to chyba jakimś nieporozumieniem, aby mieszkańcy wsi zabezpieczali obiekt. Nikt z mieszkańców nie może wejść na ten teren, bo jest to teren prywatny i potrzebna jest do tego stosowana decyzja. W związku z tym zwrócił się z prośbą, aby zmobilizować odpowiedzialne osoby do podjęcia odpowiednich działań. Jest to prosta sprawa a minęło już 3 m.-ce i nie można jej załatwić.
Burmistrz GiM
Wspomniał, iż w Powiecie jest tylko jeden inspektor nadzoru budowlanego. Jest to zadanie rządowe, środków na to więcej nie ma, natomiast Starosta twierdzi, że nie może powiatowych pieniędzy dołożyć do funkcjonowania inspektora. Niemniej jednak , gmina będzie interweniować, aby jak najszybciej załatwić tą sprawę.
Do odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych nie wniesiono więcej uwag.
Ad. 7
Przewodnicząca Rady przedstawiła następujące sprawy :
1. Wnioski Komisji Rozwoju Miasta i Bezpieczeństwa Publicznego oraz Komisję Rozwoju Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska zgłoszone na wspólnym posiedzeniu w dniu 18 czerwca 2003 roku, jak również wnioski zgłoszone przez Komisję Rozwoju Miasta i Bezpieczeństwa Publicznego oraz Komisję Rewizyjną na wspólnym posiedzeniu w dniu 07 sierpnia 2003 roku. Treść powyższych wniosków stanowi załącznik nr 4 i 5 do niniejszego protokołu.
W wyniku głosowania powyższe wnioski zostały jednogłośnie zatwierdzone i skierowane do Burmistrza GiM w celu ich realizacji.
2. Pismo Pani Lidii Gałuchy w spr. umożliwienia jej wydzierżawienia komórki przy ul. Lubańskiej w Gryfowie Śl. w celu zaadaptowania jej na lokal użytkowy. Przewodnicząca Rady wspomniała, iż w niniejszej sprawie trwa korespondencja już około półtora roku i sprawa nadal nie jest załatwiona. Problem tkwi w tym, iż na parterze budynku znajdują się 3 komórki zajmowane przez jednego z lokatorów, a jedna z tych komórek mogłaby być lokalem użytkowym. W umowie najmu lokator ma jedną komórkę. Najciekawsze jest to, że ZB GKiM i UGiM mają różne informacje – ZB GKiM wskazuje na komórkę, która mogłaby być lokale użytkowym, jako komórkę przynależną do mieszkania, natomiast w operacie szacunkowy komórka ta wskazana jest jako lokal użytkowy, ktoś wskazał tą komórkę jako lokal użytkowy wykonawcy operatu. Korespondencja w tej sprawie nadal trwa, tym czasem należałoby podjąć takie działania, aby sprawę definitywnie zakończyć. Chodzi o to, że jeśli z komórki można zrobić lokal użytkowy i może on pójść w przetargu i może to być dochód dla gminy , to dobrze żeby tak było.
Burmistrz GiM wspomniał, iż musi działać na podstawie dowodów jakie są w tej sprawie na dzień dzisiejszy. Z postępowania jakie zostało przeprowadzone wynika, że na dzień dzisiejszy komórka jest przynależna do mieszkania Pana Buraka. Jeśli ktoś w ubiegłym roku podjął decyzję, aby tą komórkę wydzielić, a Pan Burak to pomieszczenie użytkował , to należało najpierw to pomieszczenie wypowiedzieć, bez względu na to czy była umowa pisemna czy też nie. Sam fakt użytkowania przez dłuższy okres czasu stwarza pewne prawa i uprawnienia osobie korzystającej z pomieszczenia i należałoby tu przeprowadzić procedurę, jaką przewiduje kodeks cywilny i ją wypowiedzieć a tego nie uczyniono. Przyjęto na zasadzie dobro-rozsądkową , że osoba ta ma jeszcze dwa inne pomieszczenia, a te mu odjęto, ale zrobiono to nie zachowując procedury prawnej. Jeśli chodzi o korzyści dla gminy, jest to sprawa względna , ponieważ zdaniem Burmistrza największą korzyścią dla gminy, byłaby sprzedaż tego budynku w całości i przestanie być zobowiązana do jego utrzymania tym bardziej, że jest to budynek stary, wymagający znacznego remontu. Układ funkcjonalny tego budynku jest taki, że najlepiej byłoby, aby ten, który tam mieszka miał ten lokal użytkowy i prowadził tam działalność . W tym konkretnym przypadku , przy tym układzie funkcjonalnym budynku i poszczególnych pomieszczeń byłoby to rozwiązaniem najsłuszniejszym.
Przewodnicząca Rady Miejskiej wspomniała, iż Burmistrz ma rację, że byłoby to najkorzystniejsze rozwiązanie, ale nie chodzi o to, aby ten kto tam mieszka nie miał tam działalności gospodarczej, tylko o to, aby lokal został sprzedany w drodze przetargu , a nie sprzedany jako komórka. Jeśli chodzi o sytuację prawną wg dokumentów w ZB GKiM komórka jako taka pojawia się dopiero w 1995 roku . Nigdzie nie ma wskazania, że to właśnie jest ta komórka . Na parterze są 3 komórki zajmowane przez lokatora i jest operat szacunkowy za który zapłacił Pan Burak, w którym wskazane są dwie tylne komórki , jako przynależne do mieszkania Pana Buraka , a komórka o której cały czas jest mowa wskazana jest jako lokal użytkowy. Są więc sprzeczne informacje i wychodzi na to , że obecny operat szacunkowy jest nie dobry. W związku z tym, czy należałoby opracować nowy ? – kto za to zapłaci ? Sprawa jest zagmatwana metraże pomieszczeń zawarte w operacie nie zgadzają się z tym co jest podane w protokole komisji. Najwyższy czas, aby uporządkować dokumentację w tej sprawie , a czy przetarg wygra Pan Burak , czy Pani Gałuch czy też jeszcze ktoś inny to jest jakby drugorzędna sprawa. Chodzi o to, aby coś co może być lokalem użytkowym, nie zostało sprzedane jako komórka. Zwróciła się z prośbą do Burmistrza o bardziej zdecydowane działania w tej sprawie, ponieważ ciągnie się ona już półtora roku.
Burmistrz GiM
Wspomniał, iż działania są zdecydowane . Wszczęto postępowanie, w czasie którego
dokonano niezbędnych czynności, aby sprawę wyjaśnić. Radca prawny to wszystko
analizował i opiniował i niestety konkluzja jest taka, że to pomieszczenie przynależne jest
dla Pana Buraka. Musiałaby ponownie udać się tam jakaś komisja , która ponownie
dokonałaby ustaleń .
Radny Krzysztof Kozak korzystając z wiedzy jaką posiada w tej sprawie jako członek
Zarządu GiM w poprzedniej kadencji wspomniał, iż nie można było wypowiedzieć umowy
najmu , ponieważ nie została ona zawarta . Nie było takiej umowy , która by precyzował, że
sporna komórka jest przynależna do lokalu mieszkalnego Pana Buraka. W związku z tym
stwierdzenie Pana Burmistrza , że należałoby wypowiedzieć umowę jest z założenia błędne
ponieważ takiej umowy nie było, a przynajmniej on takiego dokumentu nigdzie w aktach nie
widział.
Przewodnicząca Rady wyraziła przypuszczenie , że bez względu na to, co zostanie zrobione
w tej sprawie , to i tak albo jedna , albo druga strona skieruje sprawę do sądu . Dlatego
też dobrze by było , aby dokumenty w tej sprawie były czytelne, a nie sprzeczne.
3. Przekazała informację , iż wpłynął jeden protest i jeden zarzut w sprawie planu przestrzennego zagospodarowania miasta . Powyższa sprawa będzie omawiana na posiedzeniach komisji oraz na sesji poświęconej zatwierdzeniu planu przestrzennego zagospodarowania miasta.
4. Poinformowała, iż do wiadomości rady wpłynęła notatka z narady komendantów straży miejskiej województwa dolnośląskiego poświęconej m.in. podsumowaniu i oceny efektów działalności i współpracy straży miejskiej z policją w 2002 roku
Jeśli ktoś jest zainteresowany, pismo jest do wglądu w biurze rady.
5. Pismo LZS „ZRYF” w Uboczu kierowane do Burmistrza i wiadomości Rady Miejskiej z prośbą o dofinansowanie odbudowy spalonej szatni na boisku w Uboczu .
6. Pismo z Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie ponownego rozpatrzenia problemu Pani Eweliny Grantze , która napisała skargę na ZB GKiM oraz na władze miasta , w sprawie mieszkania .
Wpłynęła już odpowiedź z ZB GKiM , zostanie jeszcze wystosowane pismo do Społecznej Komisji Mieszkaniowej , poczym komplet dokumentów zostanie przesłany do Kancelarii Prezydenta.
7. Pismo Pana Mariana Kłodnickiego zam. Ubocze 196 w sprawie sporu na linii Sieradzka – Kłodniccy dotyczącego części pomieszczenia w budynku nr 196 w Uboczu oraz wznowienia procedury wykupu.
Problem polega na braku porozumienia między dwiema rodzinami mieszkającymi w jednym domu w związku z wykupem mieszkań i części wspólnych budynku. Sprawa trwa już 4 lata.
8. Pismo Urzędu Skarbowego w Lwówku Śl. z prośbą o przekazanie wykazu osób zobowiązanych do złożenia oświadczenia o stanie majątkowym i ich małżonków .
Powyższy wykaz zostanie sporządzony i przesłany do Urzędu Skarbowego.
9. Przewodnicząca przedstawiła treść wyjaśnienia jakie napisała do Burmistrza GiM w spr.
delegacji radnego K. Kozaka , która początkowo nie została podpisana i zatwierdzona przez
Burmistrza . Wspomniała, że jeśli zachodzi taka potrzeba, każda delegacja będzie pisemnie
wyjaśniana .
Burmistrz GiM wspomniał, iż zaszło tu pewne nieporozumienie i oczywiście nie są potrzebne pisemne wyjaśnienia Pani Przewodniczącej. Wspomniana delegacja nie zawierała wszystkich wymaganych podpisów osób, które powinny zatwierdzić delegację do wypłaty zanim trafi ona do podpisu przez burmistrza.
10. Przewodnicząca poinformowała, iż w dniu 8 września br. we Wrocławiu odbędzie się
szkolenie na temat procedury opracowywania i uchwalania budżetu gminy. Na niniejsze
szkolenie zgłosili się chętni radni w osobach : B. Raubo, R. Skrzypek i K. Kozak. .
11. Przewodnicząca poinformowała , iż na wrześniowej sesji zostanie podjęta uchwała w spr.
powołania komisji ds. opiniowania kandydatów na ławników . W związku z tym zwróciła się
z prośbą do radnych o zgłaszanie się na ochotnika do w/w komisji.
Do pracy w komisji zgłosili się Pan Krzysztof Kozak, Pan Tadeusz Cena, Pani Bożena Pasiak.
12. Radny Krzysztof Kozak – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej , wspomniał, iż czuje się w
obowiązku poinformować Radę , że w dniu 13 marca br. komisja rewizyjna zobowiązała Burmistrza do udzielenia pisemnej informacji w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 marca br. dotyczącej zakończenia postępowania w sprawie wszystkich niezapłaconych faktur wystawionych przez ZB GKiM a dotyczących : „Kwisonali” , diet dla członków społecznej komisji mieszkaniowej, telefony komórkowego użytkowanego przez poprzedniego Burmistrza GiM oraz opłat za ogrzewanie lokalu użytkowego - siedziby Związku Kombatantów Rzeczypospolitej i Byłych Więźniów Politycznych przy ul. Bankowej . Pomimo upływu 5 miesięcy, od wskazanego terminu, komisja rewizyjna takiej odpowiedzi nie otrzymała.
Skarbnik Gminy poinformowała, iż taka odpowiedz została przygotowana .
Radny Krzysztof Kozak stwierdził, iż odpowiedzi tej nie ma w aktach komisji rewizyjnej.
Skarbnik Gminy po sprawdzeniu pisma stwierdziła, iż nie ma potwierdzenia wpływu do biura Rady, w związku z tym przekazała radnemu K. Kozakowi kserokopię w/w pisma.
Przewodnicząca Rady zamknęła XI obrady Sesji Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śląski.
Protokołowała Przewodniczyła
Jolanta Kozdęba Bożena Raubo